Trapper K2 Expedition - bra eller dålig kajak?

Jag tänker köpa en tvåmans kajak och vill då ha en modell som även har sittbrunn i mitten (förenklar lastning samt tillåter tredje person att följa med). Jag har tidigare erfarenhet av Albatross K2 som jag tyckte var en fin kajak, mycket stabil och relativt lättdriven. Den är dock en smula för dyr och jag har därför tittat på en Trapper K2 Expedition som bästa alternativet. Jag skulle vilja veta om någon har erfarenheter av denna kajak. De båda modellerna skiljer sig inte så mycket åt i längd och bredd och endast ett par, tre kilo i vikt (Trapper är lättare) men säljaren påstår att Trappern är betydligt mer lättdriven och lika stabil eller t.o.m. stabilare än Albatross. Dessutom är priset nästan 4000 kronor mindre.
Tacksam för svar!

Christian Nilsson, Helsingborg

En snäll kompis....

Trapper 610 är en snäll och trygg k2.
Kanske lite tråkig om man provat någon lite sportigare som Aleut sea eller liknande.
Men om man jämför med Albatross är det klart ett upp köp. Framför allt bekvämare och lite mer K1 känsla.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips