Transport till Storulvån

Vi tänkte vandra jämttriangeln i augusti. Hur tar man sig billigast från Enafors jvstn till Storulvåns fjällstn?

Andra tips om vandringen är även de välkomna.

Tack

Hej!
Vi brukar ta taxi-bussen. Sist tror jag att det kostade 80:- enkel resa. Man förbeställer på tfn. 0647-72007.
Ha en trevlig tur! Anna K

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
=-)

Hej Sofia!
Jag gick från Storulvån (nästan till) Blåhammaren - Sylarna och tillbaka till Storulvån och kom tillbaka för ung en vecka sedan. Vi tog en extra natt vid Sylarna och passade på att bunkra upp med mat och att basta och tvätta. Gick i månadsskiftet juni/juli, bodde i tält och gick mest led, men bästa biten var då vi vek av från den upptrampade sommarleden den sista etappen. Jag har massor av erfarenheter att dela med mig av, men vet inte vad som intresserar dig. Hör gärna av dig med specifika frågor och lycka till på turen!
Sommarhälsningar Christer

Sofia C; sa:
Vi tänkte vandra jämttriangeln i augusti. Hur tar man sig billigast från Enafors jvstn till Storulvåns fjällstn?

Andra tips om vandringen är även de välkomna.

Tack

Allra billigast är det naturligtvis att vandra! Tar ca 4-5 h.

tältplatser

Tack för trevligt svar!

Det som är intressant är bra och vackra tältplatser samt fina avstickare. Vi har nämligen fyra dagar på oss och vi tänkte ta det ganska lugnt och njuta av semestern.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips