Trangia vintertillsats

Tallriken är snarare hjälp att hålla köket ovan snön, Masonitrutan för jägarköket fungerar oxså. Den viktigaste delen är värmaren under brännaren, men med en fotogenbrännare så slipper du den törstiga delen.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Passar den reflekterande tallriken i Trangias vintertillsats att använda med KAP brännaren.
Vad har brännartypen med tallriken att göra? Mig icke begripa frågeställningen... Jag har iofs bägge delarna - men tallriken äter jag på/från, den vill jag absolut inte riskera få fotogenen på. Som snöskyddsplatta använder jag en bit masonite med aluminiumfolie på - dom få gånger det alls behövs.

hejsan
för att få sitt t-dojjekök att funka på vintern, kan man elda på brännaren liksom, förvärma dvs det brinner dubbelt om du förstår vad jag menar.
vänligen nils

Senast ändrad:
Nej, inte med KAP

Jag tror att det är tallriken som passar vindskyddets underdel som avses och inte brännartillsatsen.

KAP-brännaren kommer för långt ner för tallriken. Tallriken funkar däremot fint med Trangias alla egna multifuellösningar (Nova och den nya X2 från Primus) samt Optimus originaladapter. Den fungerade även då jag monterade in ett Omnifuel som hamnar något under originalen..

Det är synd att det inte finns en tallrik till 27:an också. Utformningen är elegant - både under transport och under köket som snöplatta.

/Tommy

När jag köpte mitt KAP-kök (komplett med Trangiadelarna) ingick det en isolerad "tallrik" att ställa köket på. Denna passade under stekpannan vid transport. Dessa "Gunnar-special" Trangia var även de enda som hade bajonettfattning mellan övre och nedre vindskyddet. Det blev senare standard och infördes på vanliga Trangiakök. 1986 tror jag mitt kök köptes in. Still going strong!

//Bengt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips