Trangia multifuel måndags-ex???

Jag skulle rengöra munstycket till mitt trangia mulifuel x2 inför vinterturen. Då måste man lossa på en hållarn för det "mässingsmynt" som blir varmt och tänder gasen. När jag försiktigt lirkade bort detta för hand lossade mässingsmyntet! (Ska sitta under hållaren) Jättefarligt om det händer ute på turen i -20. Har någon annan varit med om detta? Jag har kontaktat trangia, väntar på svar.

eaefa3997ec649902d5e6ca41c2ebb39.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ser ut som det perfekt osökta tillfället att dumpa flamspridarplattan
och montera dit en tystbrännarhatt istället...

[Eller byta innehållet i Trangiakoppen helt och hållet - till en Polaris...]

Håller med Polar300, men jag har bytt ut flamspridaren i mina X2:eek:r, mot tystbrännarhattar, har en du kan få. Skicka din adress i ett pm så kommer den per post.

Det är alltså en flamspridare, som du kan få. Någon tystbrännarhatt har jag inte att skänka bort.

Tusen tack!! Innan jag bestämmer mig för att fortsätta oväsendet så måste jag förstås kolla upp tystbrännarhatt. Var köper jag en sån? (En enkel googling hjälpte inte.)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Till Trangia X2 har jag för mig att det är en OmniDawg2 som du ska ha.
X2 är väl i princip en modifierad / förenklad Primus Omnifuel egentligen?
Men jag kan ha fel, har ingen egen X2 längre...

OmniDawg2 från i.materialise i Belgien.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips