Trangia återställer sortimentet! DuoSSAL är på väg tillbaks!!!

Må Trangia leva kvar i evinnerlig tid i samma anda!!! Det är fan inte många företag idag som är så kundvänliga som de är. Alltid är de hjälpsamma och de kan ordna saker som gått ur sortimentet - vilka andra gör det idag? Och än en gång visar de att de lyssnar på kunderna och återtar en kär favorit.. det här är riktigt bra!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nice :)

Tror jag hann fixa alla kastrullerna innan DuoSSAL försvann, men vi får väl se, kanske de nya är ännu lättare så att man måste köpa nya ;) Till både 25an & 27an :) Men kul att de kommer tillbaks! Samtidigt som jag kan ha förståelse för att de ville "renodla" sortimentet när de tog bort bl a DuoSSALen...lagerkostnad etc.

De bytte ju leverantör (såvitt jag vet) från generation 1 till generation 2; kanske det blev för svårt att tillverka till rimligt pris, så att det bidrog till att de försvann. Gen2 var ju också behäftade med lite skönhetsfel (iaf de jag fick tag på); de var lite skrovliga längs kanterna. Svårt att forma rostfritt.

Må Trangia leva kvar i evinnerlig tid i samma anda!!! Det är fan inte många företag idag som är så kundvänliga som de är. Alltid är de hjälpsamma och de kan ordna saker som gått ur sortimentet - vilka andra gör det idag? Och än en gång visar de att de lyssnar på kunderna och återtar en kär favorit.. det här är riktigt bra!

Hear hear!

Trangia ska ha all heder med tanke på svårigheterna att överleva i dessa tider, när de tillverkar produkter som håller i evigheter! Köpte mitt första T25 runt -74. I stort sett allt förnyat nu (kastruller --> DuoSSAl, vindskydd --> "lättvikt", brännare --> gas) men ändå finns de gamla grejerna kvar (förstås). Det kanske finns bättre/effektivare kök numera, men som jämte i förskingringen måste man ju vara "lokalpatriot" :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips