Trangia återställer sortimentet! DuoSSAL är på väg tillbaks!!!

Må Trangia leva kvar i evinnerlig tid i samma anda!!! Det är fan inte många företag idag som är så kundvänliga som de är. Alltid är de hjälpsamma och de kan ordna saker som gått ur sortimentet - vilka andra gör det idag? Och än en gång visar de att de lyssnar på kunderna och återtar en kär favorit.. det här är riktigt bra!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nice :)

Tror jag hann fixa alla kastrullerna innan DuoSSAL försvann, men vi får väl se, kanske de nya är ännu lättare så att man måste köpa nya ;) Till både 25an & 27an :) Men kul att de kommer tillbaks! Samtidigt som jag kan ha förståelse för att de ville "renodla" sortimentet när de tog bort bl a DuoSSALen...lagerkostnad etc.

De bytte ju leverantör (såvitt jag vet) från generation 1 till generation 2; kanske det blev för svårt att tillverka till rimligt pris, så att det bidrog till att de försvann. Gen2 var ju också behäftade med lite skönhetsfel (iaf de jag fick tag på); de var lite skrovliga längs kanterna. Svårt att forma rostfritt.

Må Trangia leva kvar i evinnerlig tid i samma anda!!! Det är fan inte många företag idag som är så kundvänliga som de är. Alltid är de hjälpsamma och de kan ordna saker som gått ur sortimentet - vilka andra gör det idag? Och än en gång visar de att de lyssnar på kunderna och återtar en kär favorit.. det här är riktigt bra!

Hear hear!

Trangia ska ha all heder med tanke på svårigheterna att överleva i dessa tider, när de tillverkar produkter som håller i evigheter! Köpte mitt första T25 runt -74. I stort sett allt förnyat nu (kastruller --> DuoSSAl, vindskydd --> "lättvikt", brännare --> gas) men ändå finns de gamla grejerna kvar (förstås). Det kanske finns bättre/effektivare kök numera, men som jämte i förskingringen måste man ju vara "lokalpatriot" :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips