Tradfilm sökes till stor filminspelning!!!

Jag håller på med ett specialarbete till skolan där jag gör en film om dem olika disiplinerna inom klättring. filmen kommer bli ca: 15-20 min och kommer förhoppningsvis att ställas ut på klättergymen i stockholmstrakten där just du kan ta ett grattis ex. Men jag har stött på ett problem jag behöver en filmsnutt på 1 min gärna mer på någon som klättrar trad, lägger egna grejor alltså. Allt välkommet bara filmkvaliten är bra och det ska gå att se att personen klättrar trad. Detta projekt ska vara klart i april så jag hinner nog inte filma något själv innan dess(allt är blött i stockholm)

Skriv namn på den som klättrar och om det är några andra personer som figurerar i bild tex säkraren.

Ta chansen att bli kändis.

Mikael Söderström
freeclimb78@hotmail.com

Tack på förhand

Skulle det vara intressant med lite bigwallfilm?

Jag har ett filmarkiv på ungefär 250 timmar bigwall från Nordamerika, Europa & Asien.

(Bigwall är alltså veckolånga aidturer med portaledge, pitonger, copperheads osv)

Har även ett stort isklättringsarkiv - alla mina filmer är "på riktigt" - alltså inga topprep med massa folk o hundar o fika osv...

Skulle det vara intressant så skulle jag kunna donera en minut väl valt material till dig.

----

Vill du ha riktigt bra material med "kändisar" så kan vi säkert fixa det med lite pengar i utbyte, har mycket film med bla Alex Honnold från i somras då vi klättrade på El Corason, film med Huber bröderna då de klättrar nosen + zodiac, film med Conrad Anker på diverse turer, Renan Osturk då vi gjorde Half Dome mm...

peace

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Absolut lite biggwall är aldrig fel det blir riktigt bra. plocka ut en dryg minut av det materialet och medela när du är klar så kan vi diskutera hur du ska skicka det. bäst kanske över nätet på något vis. ta något då det verkligen syns att dem lägger en säkring eller liknande.
isklättring har jag inte med på filmen men tack ändå.

Tack så jättemycket.

Jag ordnar det, du kan få materialet antingen på DVD eller på miniDV-band, bara att välja!

Lycka till med projektet - ser fram mot filmen!

peace

Jag håller på med ett specialarbete till skolan där jag gör en film om dem olika disiplinerna inom klättring. filmen kommer bli ca: 15-20 min och kommer förhoppningsvis att ställas ut på klättergymen i stockholmstrakten där just du kan ta ett grattis ex. Men jag har stött på ett problem jag behöver en filmsnutt på 1 min gärna mer på någon som klättrar trad, lägger egna grejor alltså. Allt välkommet bara filmkvaliten är bra och det ska gå att se att personen klättrar trad. Detta projekt ska vara klart i april så jag hinner nog inte filma något själv innan dess(allt är blött i stockholm)
(...)
Finns det inga lättare leder som går att klättra när det är blött?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips