Tracks i MapSource

Efter att man har överfört tracks från GPS till MapSource har man t.ex Active Log 001 till Active Log 015. Finns det nå’t bra sätt att slå ihop dessa till ett enda spår?

GV; sa:
Finns det nå’t bra sätt att slå ihop dessa till ett enda spår?
Om du dubbelklickar på ett spår kan du där markera spårpunkterna du är intresserad av, högerklicka på dem och välja Kopiera från menyn. Därefter kan du klistra in dina spårpunkter i andra spår och på så sätt få det spår du vill ha.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ett jobbigt är att öppna detaljfönstret för spår 2, klippa ut all punkter, klistra in i spår 1, och sedan göra om detta med spår 3-15.
Såvitt jag vet är det enda metoden som Mapsource tillåter.

Anders

Synd att det inte finns sekunder i klockslaget när ett meddelande skrivs. Nu får vi aldrig veta hur mycket före mig som Pelle var...

Tack för svaren Pelle & Anders!

Jag gjorde faktiskt så, men glömde att markera sista raden <slut> innan jag klistrade in.
Därför fick jag mycket konstiga raka linjer kors och tvärs…

Jag har under 3,5 år samlat på mig närmare 500 tracks, många utomlands. Dessa har jag döpt t.ex ”2004-Portugal_001 /002 …/075” . Det är dessa jag vill slå ihop till t.ex 2004-Portugal.
Det här kommer att ta tid…

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips