Tracks i MapSource
- Trådstartare Martin O
- Start datum
Så länge mottagaren har satellitmottagning startar den inget nytt spår. Det sker endast vid avbrott i mottagningen.PR; sa:... Det räcker väl med att man stannar till en stund för att den skall starta ett nytt aktivt spår, åtminstone när man har spårregistreringen inställd på automatik?
Store; sa:Så länge mottagaren har satellitmottagning startar den inget nytt spår. Det sker endast vid avbrott i mottagningen.PR; sa:... Det räcker väl med att man stannar till en stund för att den skall starta ett nytt aktivt spår, åtminstone när man har spårregistreringen inställd på automatik?
Däremot sparas inte trackpunkter som ligger "på samma ställe". Du kan stå still i en timme och det blir bara några få punkter i loggen.
Ja när jag kollar på gamla spår ser jag att du har rätt. Den måste varit avstängd vid de tillfällen där jag trodde att jag bara var stillastående.Store; sa:Så länge mottagaren har satellitmottagning startar den inget nytt spår. Det sker endast vid avbrott i mottagningen.
Store; sa:Så länge mottagaren har satellitmottagning startar den inget nytt spår. Det sker endast vid avbrott i mottagningen.
Däremot sparas inte trackpunkter som ligger "på samma ställe". Du kan stå still i en timme och det blir bara några få punkter i loggen.