Tour de France!

tigertamjaren; sa:
Håkan K; sa:

Jahaja, vad var det jag sa, så var Oturs-Tyler ute ur spelet igen:
http://radsportnews.net/2004/tdf06ham.shtml

Men visst, killen kom ju igen starkt med brutet nyckelben förra året också...

Ang. Lasse så fick han tugga asfalt TVÅ gånger i gårdagens etapp. Har hans tur tagit slut?

Janne!!!!!
Nu har då Tyler kastat in handduken. Fasen oxå! Janne verkar vara ur slag (va var det jag sa!). Det blir nog Lasse i år igen.

/Håkan
 
Lasse, Janne osv men nu måste det väl ändå vara läge att börja nämna Ivan Basso.

061.jpg

Ivan Basso enda hotet mot Lance Armstrong?

Experterna flaggade inte för honom inför le Tour men likväl har han övertrumfat Tyler, Janne, Mayo osv. Nu säger experterna att Ivan Basso inte är någon tempoåkare och därmed ska han inte kunna utmana Lasse ngt vidare i fortsättningen. - Vilodag i morgon och ett spektakulärt bergstempo(!) i övermorgon om jag inte minns fel -.

Nja, med det slag Basso verkar vara i ska man inte titta på gamla meriter. Normalt sett dänger ju Janne upp vilken okänd italienare som helst i ett tempolopp, men jag tvivar att han gör det på tisdag. Kanske kan Ivan Basso t.om utmana Lasse på tempot, någon gång under 6 år måste Lasse Armstarke ha en dålig dag han med.
 
Buzzrock; sa:
Lasse, Janne osv men nu måste det väl ändå vara läge att börja nämna Ivan Basso.

Experterna flaggade inte för honom inför le Tour men likväl har han övertrumfat Tyler, Janne, Mayo osv. Nu säger experterna att Ivan Basso inte är någon tempoåkare och därmed ska han inte kunna utmana Lasse ngt vidare i fortsättningen. - Vilodag i morgon och ett spektakulärt bergstempo(!) i övermorgon om jag inte minns fel -.

Franska Top Vélo trodde att Basso var en intressant utmanare och har en intervju med honom i nummer 88 (juli 2004) inför Touren. De har väl mest rätt hittills...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.