"Touching the void"

Jag ska omgående gå med i Utsidanklubben och därefter starkt verka i detta syfte!!! Rekade själv en del idag ang. distributörer, utan större framgång. Men int tusan får man ge sig så snabbt! När såg man snyftande män i 30-40-årsåldern senast? Det är på tiden!

;)

/ G
 
Upprop!

tigertamjaren; sa:
Jag ska omgående gå med i Utsidanklubben och därefter starkt verka i detta syfte!!! Rekade själv en del idag ang. distributörer, utan större framgång. Men int tusan får man ge sig så snabbt! När såg man snyftande män i 30-40-årsåldern senast? Det är på tiden!

;)

/ G

Men hur påverkar vi Klubben att göra denna goda gärning. Om tillräckligt många skriver under på ett upprop kanske.

Dom som tycker att Utsidanklubben skall visa Touching the Void på ett klubbevent, upp med yxan!
 
Mitt förslaget om att anlita Utsidan Klubb kanske inte var så genomtänkt annat än att det verkar som om klubben mest är inriktad på just Kungliga Huvudstaden :) Och klubben kanske inte har som inriktning att visa just film, utan att ordna event för sina medlemmar. Men tanken var ju att med lite snälla brev från just Utsidan Klubb (klubben för Utsidans aktiva medlemmar; den största utesidan på svenska nätet osv.) kanske få lite TYNGD bakom förslaget att visa filmen här i Sverige igen?

Annars kan man nu förbeställa en DVD på mr. Simpsons hemsida :)

http://www.noordinaryjoe.co.uk
 
Lobbying?

Buda; sa:
Men tanken var ju att med lite snälla brev från just Utsidan Klubb (klubben för Utsidans aktiva medlemmar; den största utesidan på svenska nätet osv.) kanske få lite TYNGD bakom förslaget att visa filmen här i Sverige igen?
Det kanske är läge för litet lobbyarbete, t.ex. genom Utsidan och diverse föreningar/förbund. Jag tror att väldigt många relativt friluftsointresserade människor också skulle uppskatta filmen om de bara fick se den.
Folkets Bio, Triangelfilm, Scanbox och Svenska Filminstitutet är väl de distributörer som kanske kan gå att övertyga och av dessa så är kanske Folkets Bio allra lättast att bearbeta. Har någon några bra uppslag?

DVD:n skall jag bara ha! :)
 
Råkade ha på dumburken i går medan jag satt och läste (ZTV). Hajade till då plötsligt Joe Simpson var gäst hos Letterman.

Hade jag varit lite piggare (och ifall jag orkat slå på datorn), hade jag skickat en notis om det så intresserade kunnat se programmet, vet ej ifall det kommer i repris.

/mats
 

clindh

Forumvärd
Lysande idé. Jag bad Emil "Ingmar" Hellström på att kolla om och hur man kan få hit den.

Göteborgarna har ju haft chansen att se den så det är väl Stockholms som ligger närmast men går det bra och det inte kostar skjortan så kan vi nog dra på någon liten turné.

(Förresten finns det planer på ett Göteborgsevent, med ivartfall Janne Corax)
 
Kanske större chans nu?

Rimligtvis borde intresset och därmed chansen öka för att någon distributör ska ta hem filmen nu när den har vunnit ett sådant prestigefyllt pris.

Ett Göteborgsevent låter f.ö. mycket intressant.
 
Re: På dvd i Sverige

Tobbe84; sa:
Nu äntligen kommer filmen till Sverige. Börjar säljas på DVD den 11/4 av Webhallen i Stockholm.
Förhoppningsvis har jag redan fått min förhandsbeställda DVD då. :)
Bra att den kommer. Hoppas bara att det går att få till några biovisningar också. Filmen (och vi!) är verkligen värd det.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.