Torrdräkt

Hej,

Undra bara om någon har testat Swift Entry dry suit Meridian dry suit, TROPOS materialet från Kokatat.
De ligger på en mycket trevligare prisnivå (halva priset) men sägs andas lite sämre. Någon som har testat och har någon uppfattning?

-Åke

Hej,
jag har inte provat den men kan tipsa om att Musto gör torrdräkter i Gore-Tex för ca 6000 kr och som flera jag känner är mycket nöjda med. Det är ca hälften av vad Kokatat Expedition kostar.

Här i Sthlm säljs Musto av bla Watski-butikerna.

/Andreas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är säkert inget fel på Escape, men Reed/Chillcheater är väldigt lätta att ha att göra med utan mellanhand. Mät noga på din egen kropp och begär skräddarsytt vid behov - ingen extra kostnad.

Nu är ju min dräkt på väg. Bör komma fram i nästa vecka, får återkomma med betyg om hur väl den fungerar.
Vill ha en dräkt som andas så bra som möjligt då det ofta är rätt varmt i solen på vintern trots att det är kallt i vattnet.

-Åke

Låt oss gärna få veta hur NEW GORE-TEX MULITFABS DRY IMMERSION SUIT SIZE SR DUI fungerar för paddling när du testat den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips