Är det någon som har någon erfarenhet av LOMO's Renegade Drysuit?
Verkar väldigt prisvärd för 3000kr
Dragkedja på ryggen...hmmm nja..nej.
Hade en Helly Hansen torrdräkt med dragkedja på ryggen när jag gastade Tornado på 1980-talet. Inga problem att ta på och av själv när man hade en 4 dm lång snodd i dragkedjan.
Fungerade också bra med flytväst och hängsele trots tjockleken på dragkedjan.
Nu skulle jag nog hellre leta efter en torrdräkt med gylf än att fundera var dragkedjan sitter....
Det finns torrdräkter som har både gylf och dragkedja fram. Jag skulle hellre ha en bra torrdräkt, än trösta mig med en bra gylf. De flesta torrdräkter som jag sett med dragkedjan bak är neoprendräkter, och i valet skulle jag hellre ha en som andas.
--- Mats ---
Min Helly Hansen från 1981 var Gore-Tex. Helly Hansen var ett av de första fabrikaten att använda det. Självklart har det hänt mycket även med Gore-Tex så jämfört med dagens 3-lagers var de dåliga på att andas. Men dålig??? Nej gylfen handlade inte om bra eller dålig utan om något som för mig är viktigare än var dragkedjan sitter...
Köper du en Ursuk AWS behövs ingen gylf, dragkedjan är så lång att den också funkar som gylf.Nu skulle jag nog hellre leta efter en torrdräkt med gylf än att fundera var dragkedjan sitter....
Var inne på Kayak Event i dag och såg att dom fått in en torrdräkt från Reed. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa. Andas dom och håller dom tätt i hals och vid handlederna? Priset var intressant 4999 kr.