Torrbyxor dam

Jag är på jakt efter ett par torrbyxor för kajakpaddling. Alltså ett par vattentäta byxor med hela fötter eller latexmuddar i benslut. Det verkar nästan bara finnas herrmodeller eller "unisex", men det brukar för mig betyda väldigt dålig passform. Jag provade tex Hiko Snappy pants som i S var i stort sett omöjliga att få upp över höfterna, medan M är alldeles för stora. Så jag undrar om någon har tips på märken som har torrbyxor i dammodell, alternativt herrmodeller med lite bredare midja.
 
Jag köpte ett par Peak UK Storm pants herr. Det finns dammodell också. Herrmodellen är smal över höfterna enligt kvinnlig ledarkollega. Skönt att inte bli blöt i rumpan och att kunna gå i lite vatten utan att ha torris.
Frugan hade byxor med latexmuddar. De var svårare att få täta och när det var kallt ute så blir det ett kallt ställe runt vristen pga att det smiter åt. Leta med sockar!
 
Tack för tips! Det fick bli en hel torrdräkt för tillfället. Så kan jakten på torrbyxor fortsätta utan stress ;)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.