torkad frukt

hoppas att någon kan hjälpa mig med att torka frukt. vore roligt att kunna spara av höstens goda trädgårdsäpplen att ha med sig ut som godis eller lägga i muslin!
tack på förhand för tips

Torkapparat

Såg en annons i ICA-kuriren för några veckor sedan på torkapparaten Evermat från Bjurholms Industriplast, http://www.svampkunsulent.nu, någon som provat ?

En bok om torkning av mat, Sigri Sahlin tror jag författarinnan heter, jag brukar låna den på biblioteket, men av någon anledning är den ofta utlånad vid den här årstiden, se gamla inlägg för exakt namn på författarinnan och titeln.

I boken ”KAN MAN ÄTA SÅNT ??” av Inger Ingmanson, från Rabe’n & Sjögren ISBN 91 29 55661 9, där finns mycket kul att läsa och prova.

Per Brune

Äpple ringar

Äpplen kan man med fördel bara kärna ur och skiva så att hålet från kärnan hamnar mitt i. Dessa ringar träds sedan upp på ett snöre som man sedan hänger upp i tex taket. Låt dom hänga tills dom torkat. Lätt och ganska dekorativt.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg