TomTom2 + Fugawi på Ipaq 2210 eller 1940 ?

Hej !

Funderar på att byta min gamla Psion Revo och TomTom Routeplanner mot en nyare Ipaq samt TomTom2 + Fugawi & blåtands GPS.

Frågan är nu hur en Ipaq 1940 (266 MHz) orkar med att visa kortor etc med TomTom & Fugawi ??
Att folk är nöjda med sin 2210 (400MHz) har jag förstått men frågan är om man blir det med 1940 ?

Det skiljer ca 1000 pix i pris mellan 2210 & 1940 och lägger man dom pengarna på SD kort så får man ju ganska bra med lageringsutymme för kartor. (troligtvis 3 st 265 SD kort eller 1st 512 MB).

Någon som har några ideer att bolla i detta ärende ?

Mvh
Emil

Re: Tack

emilg; sa:
Tack så mycket !

Hur mycket plats tar TomTom2 kartorna ?

/Emil

Sverige 94mb
Norge 54mb
Dannmark 20mb
Finland (en snutt kring Helsingfors) 13mb
Sö. Skandinavien 128mb
Man kan också "stycka av" resp. länder i tot. 13 st 16mb-bitar

/Runar

Re: Re: Tack

Sverige 94mb
Norge 54mb
Dannmark 20mb
Finland (en snutt kring Helsingfors) 13mb
Sö. Skandinavien 128mb
Man kan också "stycka av" resp. länder i tot. 13 st 16mb-bitar

Sö. Skandinavien 128mb - är detta bara Södra Skandinavien ? (Hur "långt" är isåfall det?)

Känns som en 256 MB modul är det minsta som gäller
då..
Var installerar man själva SW ? På SD kort eller i Internminne ? Hur stor plats tar det ?

Mvh
Emil

Hej, S. Skandinavien är ung. från Sundsvall o neråt, norska huvudet o Dannmark
Så om du vill ha med allt (181mb) så är det nog klämmigast med ett kort på 256mb
TT-programmet läggs på internminnet
/Runar

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips