• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tjejklättergäng??

Fikaträffen

Hej på er!

Tyvärr upptäckte jag det här när ni redan haft eran klättringsfika och förmodligen redan är på gång upp på klätterväggen igen. Var ni många som sågs? Jag flyttar till Sthlm 1 mars. Har då endast min klättrande sambo där och vill gärna träffa både nytt folk och klättervänner. Framförallt tjejer vore kul då resten av klätterbekantskapen består av killar. Har klättrat sen i somras. Hör gärna av er! Eller om diskussionen fortsätter här på sidan så ska jag hålla koll.... Vi hörs!
 
Hej, Emma och andra klätterentusiaster!

Ett första möte är nu till ända och vi var bara två personer, men vi fick en hel del ideér i alla fall. Med tanke på alla inlägg under detta ämne så kanske vi kan dra nytta av det "nätverk" som redan finns. Vi är ju uppenbarligen ett antal tjejer som är intresserade av en tjejklätterverksamhet. Så det bästa tipset är nog att kontakta någon/några av oss via mail och föreslå tid, plats och form av träning. Att fortsätta skriva i detta forum verkar vara ineffektivt, eftersom det är så många viljor och krav.
Hoppas att det går bra med flytten till Stockholm.

Vänliga hälsningar
Ulrica
 
klätterkurs

Ja som sagt det vart bara två som kom till träffen men uppmärksamma att vi båda är nybörjare och inte alls redan stressat iväg upp på något klippvägg.
Ni som är nybörjare ( inte kan säkra, aldrig hållt i ett rep mm) kan kontakta mig via mail med förslag om kurs som ulrica sa.
Alla ni som har erfarenhet av klättrning och vill klättra kan väl fixa en egen träff så att alla kan ta det i sin egen takt.

/Anna
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.