Tips: Torkade sojaprodukter

Var inne på Ica idag för att köpa tonfiskkonserv på påse som tipsats om i annan tråd.

Hittade lovande torkade sojaprodukter. Särskilt hamburgare som verkar lovande.

4st burgare för typ 20:-
125g i torkat tillstånd.
Förvälls enl. instruktion i 6min till ca 500g färdig vikt.
Marinera och stek.

Har inte testa laga ännu, men se det som ett för-tips! (Ingen koppling till Ica eller så)

Tillägg: Blev informerad av sambon att dessa funnits i specialbutiker ett tag, så det är bara jag som inte sett dem i vanliga butiker som blev uppspelt. Märket heter Veggi fast det ydligen är ny förpackning.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Se till att krydda dem ordentligt, annars smakar de lite konstigt. Jag rekommenderar färsen istället från samma märke lättare att smaksätta ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips