Tips på vandring

Jag har hört att nordvästra Sverige ska vara bra. =)

Allvarligt talat, det beror ju väldigt mycket på vad du vill ha. I Jämtland finns fjäll som ligger relativt nära den civiliserade delen av landet och har leder som räcker att gå på i många veckor. Om man vill ha riktigt mäktiga berg så får man ta sig upp till Sarek eller Kebnekaise (eller något av Norges fjällområden). Om man vill minimera kontakten med andra människor så kanske norra Jämtland eller Arjeplogsfjällen passar bra.

mitt tips på fjallvandring måste bli i norge då det ar har jag har fått många fina turer. joutunheimen ar bara fantastikt. hardangervidda har stora ytor og bra med stugor och taltplatser vid fiskevatten. vill man ha lite mer spanning foreslår jag rondane med alpliknande miljø.

robert

gmg; sa:
mitt tips på fjallvandring måste bli i norge då det ar har jag har fått många fina turer. joutunheimen ar bara fantastikt. hardangervidda har stora ytor og bra med stugor och taltplatser vid fiskevatten. vill man ha lite mer spanning foreslår jag rondane med alpliknande miljø.

robert
juhuu det ska kollas ...till sommaren...//flikkan

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg