Tips på skor och www.globetrotter.de

avslutad210712

Gäst
Funderar på ett par Meindl Magic 2.0 XCR eftersom sulan på mina Garmont Nagevi är slut efter ett år.

Är det någon som har någon erfarenhet av dessa skor, positiva som negativa, och nödvändigtvis inte GoreTex-modellen för jag kan nog tänka mig att köpa utan GoreTex också. Eller av andra Meindl-modeller med motsvarande sula och då tänkte jag på grepp, om sulan är mycket styv och framförallt slitstyrkan på sulan.

Skall framförallt använda skorna till mina dagliga hundrastningar på asfalt och i skog men även som avlastningsskor på fjällvandringarna. Förslag på andra märken och modeller är också intressanta.

Sedan är den andra frågan om hur mycket som tillkommer i frakt om man beställer från globetrotter. Skorna i sig självt är betydligt billigare där än i Sverige men sen tillkommer kostnaden för frakten hit. På globetrotters hemsida står det att kostnaden för COD är ungefär 15 euro och postage är ungefär 17 euro (siffrorna är ungefärliga eftersom jag inte hittar tillbaka till informationen). Vad jag undrar över är om jag skall betala antingen COD eller postage eller om jag skall betala både COD och postage. I det senare fallet blir det inte så mycket billigare om jag tänker på att jag kan få 20% rabatt på en lokal affär i veckan.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
avslutad210712; sa:
Sedan är den andra frågan om hur mycket som tillkommer i frakt om man beställer från globetrotter. Skorna i sig självt är betydligt billigare där än i Sverige men sen tillkommer kostnaden för frakten hit. På globetrotters hemsida står det att kostnaden för COD är ungefär 15 euro och postage är ungefär 17 euro (siffrorna är ungefärliga eftersom jag inte hittar tillbaka till informationen). Vad jag undrar över är om jag skall betala antingen COD eller postage eller om jag skall betala både COD och postage.
COD (Cash on Delivery) motsvarar postförskott. Det innebär att du slipper den avgiften om du betalar med kort.

Globetrotter: Betala i förväg med Visa, så får du bättre valutakurs, dessutom. (Men ska du verkligen köpa SKOR på postorder?)

/Håkan
[Ändrat av Håkan K 2005-05-23 kl 11:39]

avslutad210712

Gäst
Håkan K; sa:
Globetrotter: Betala i förväg med Visa, så får du bättre valutakurs, dessutom. (Men ska du verkligen köpa SKOR på postorder?)

/Håkan
[Ändrat av Håkan K 2005-05-23 kl 11:39]

Är i valet och kvalet hur jag skall göra. Är väl mest de ungefär 500:- jag sparar på ett par skor inklusive frakten jämfört med att köpa i Sverige. Dock får jag 20% rabatt på en lokal affär måndag-onsdag i veckan så om de har skorna så köper jag lokalt för då är skillnaden för liten för att jag skall fundera på att skicka efter dem.

Håkan K; sa:
Jag beställer alla mina "vardagslågskor" från England, vanligtvis från http://www.pediwear.co.uk/. Då får jag mer att välja på och lägre priser. Det är _mycket_ tunnsått med kvalitetsskor i skoaffärerna här hemma. Vandrarskor köper jag när jag är i Spanien eller Frankrike.
De enda skor jag alltid köper här hemma är löparskor. Underligt nog så är priserna på löparskor relativt konkurrenskraftiga här hemma och dessutom så har jag 10-20% rabatt i flera olika butiker.
[Ändrat av haskell 2005-05-23 kl 12:35]

haskell; sa:
De enda skor jag alltid köper här hemma är löparskor. Underligt nog så är priserna på löparskor relativt konkurrenskraftiga här hemma och dessutom så har jag 10-20% rabatt i flera olika butiker.
[Ändrat av haskell 2005-05-23 kl 12:35]

Kan det bero på att löparskorna är gjorda av Amerikanska företag, och att de tillämpar ungefär samma pris över hela Europa?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips