Tips på schyssta byxor att vandra i.

Jag är på jakt efter ett par schyssta byxor, inga M90 eller allt för dyra, att vandra med i 10 dagar nu i sommar.

Tacksam för alla tips! /Thomas

Testa Columbia CRT

Har ett par sådana och de funkar bra, lite fladdriga kanske och på tok för många fickor(Klippte själv bort överflödigt tyg på mina brallor och fick ner vikten med 140gr)

Men överlag så funkar denna byxa bra, den torkar snabbt, är inte för varm och något problem med skav har jag inte upplevt.

Har för mig att jag gav ca 500kr på Stadium för mina.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: Testa Columbia CRT

Det finns många olika sådana modeller, bl.a. sådana med ganska få fickor... :)

De har flera av dessa modeller på Femmans Sport.
Rent generellt så är Columbias fritidsplagg ganska praktiska och prisvärda.

/Fredrik, innehavare av ett par Columbiaconvertibles...

Tack, sprang på ett par Columbia CRT på Intersport på lunchen. Satt bra på och verkade schyssta, rea var det oxå 300 kr.

/Thomas

Hittade ett par justa byxor på Engelsons (http://www.engelsons.se). Fabrikat Pinewood. Torkar fort, kan snabbt göras om till shorts (zip off), lätta. Kostade endast 299:- + frakt. Den enda nackdelen med dem är att myggen biter rakt igenom! Har använt dem under några kortare vandringar under våren/sommaren och det funkar helt OK.

//p-a
[Ändrat av asp 2003-07-15 kl 18:22]

ingen som rekommenderat m59an? :p det är ju en klar favorit :p torkar kanske lite långsamt iof :p
köpte 3 par för 250 på nåt överskottsstånd på en loppis, klart prisvärda :)

Byxor

asp; sa:
-----------------------------------------
Den enda nackdelen med dem är att myggen biter rakt igenom! Har använt dem under några kortare vandringar under våren/sommaren och det funkar helt OK.

//p-a
[Ändrat av asp 2003-07-15 kl 18:22]

Vi har nog olika tröskel för mygg. Byxor som myggen biter igenom är helt klart kass för mig.

Har själv gått i ett par Fjällrävs zip-off i 2 år, snabbtorkande o välventilerade. Slits dock lite hastigt.

Mikael

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips