Tips på ryggsäck

Jag funderar på att inhandla en ryggsäck och skulle vilja ha ett tips på en vättig säck. Jag är 192cm och är ingen "fjällräv", jag kommer nog att använda den max 5-10 gånger/år och jag tror jag vill ha en 75-100L säck, då barna ska följa med ibland.
Budgett c:a 2000:- Är det nån som har nåt bra tipps, så är ni mer välkomna tipsa mej.

Tack på förhand.
/Nicke

Mitt förslag är Berghaus Crusader, utvecklingen av Vulcan och Atlas som är två gamla slitvargar.

Säcken är på 90 liter och har två sidfickor om 10 liter vardera, sammanlagt 110 liter. Hela paketet väger 2,95kg. Utan sidfickor 2,45kg. En säck du kommer ha nytta av minst 20 år framöver.

Den finns inte i Sverige än utan du köper den från UK. Med porto landar priset strax under 2000kr. Vill du pröva den innan så leta efter Berghaus Vulcan i butik, de har samma storlekar och i stort sett samma bärsystem, Crusader är bara lite mer utvecklad. Du borde ha en storlek 4.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för tipset. Jag har tittat på en Vulcan, men tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle ha en mer civil rygga, men den nya Crusader ser ju inte så dum ut och priset var ju inget att snacka om och speciellt inte om man tittar vad en Vulcan kostar i Sverige :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips