Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det bästa är prova sig fram, jag kan då inte säga vad som passar dig. På de flesta ställen där de säljer paddlar får man prova paddla en sväng innan man köper
Problemet är väl att du får lika många svar som det antal personer du frågar!
Jag tror det förhåller sig så här: Alla gillar sin paddel. Det beror antagligen på att man snabbt vänjer sig vid den paddel man har, och så känns alla andra konstiga.
Men det är aldrig fel att den är lätt och stark! Köp ett kvalitetsmärke och välj en lätt paddel. Exakt vilket märke och exakt vilken modell är mindre noga.
Hej jag håller på med forspaddling samt havskajak. Jag brukar handla på http://www.kajaktiv.se och dom har även telefon nummer så du kan ringa så hjälper dom dig.
Kan rekommenderas att du går in på den ganska så omgående för just nu har dom lagerrestning på fjolårets varor så du kan ju kanske känna en krona eller två.
Paddla lunt.
Problemet är väl att du får lika många svar som det antal personer du frågar!
Jag tror det förhåller sig så här: Alla gillar sin paddel. Det beror antagligen på att man snabbt vänjer sig vid den paddel man har, och så känns alla andra konstiga.
...
En paddel med teleskopskaft kan man experimentera både med längd och vinkel. Platta blad greppar inte lika bra som en skålad, men fungerar bättre för styrtag.
Du bör fundera över vilken typ av paddling du roar dig med. Långfärdspaddling omfattar idag olika inriktningar och val av kanot och paddel kan skilja sig ganska rejält. Typen av paddlar som finns är många, men bara för att nämna några: Grönlandspaddel, forspaddel, vingpaddel, smalbladad havspaddel, traditionell platt racingpaddel.
Vad fungerar mindre bra med din nuvarande paddel förutom att den är gammal?
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar
Få ämnen engagerar oss så starkt som frågan om skönhetens väsen. Vad som är vackert är dock inget objektivt faktum. Den välkända tesen om att ...
5 kommentarer