Tips på ny klocka

Köpte denna för ett år sedan och det är ju skönt att aldrig behöva byta batteri eller ställa den :)

Sedan fungerar ju temp/kompass/höjd/djup/barometer perfekt med storm-varning och en massa finesser som man sällan använder.

http://www.casio-intl.com/asia-mea/en/wat/watch_detail/PRW-3000-1A/

Är barometern temperaturkompenserad? Om inte är det ingen större idé att ha klockan på handleden om man är intresserad av korrekta höjdmätningar.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Är barometern temperaturkompenserad? Om inte är det ingen större idé att ha klockan på handleden om man är intresserad av korrekta höjdmätningar.

Thure

Pja så gott det går för en klocka. Mer exakt än tex Suunto iallafall, men spänner man fast den på ryggsäck eller så mäter den mest exakt. Kroppstemperaturen lurar ju tempgivaren annars. Men förvånansvärt exakt på höjden.

Stållänkar gillar somliga och somliga gillar Nato-band, jag tillhör de senare. Det handlar inte om pengar utan vad man trivs med.
go tur

Enkel

Smaken är som baken. En klocka i dag är tillbaka till att se tiden efter att varit massa finesser. Ett tag älskade jag klockor med väckning och bl Casio digitala var det jag hade. I dag med mobil som har allt nästan vill jag bara se tiden.

Denna klockan fyller mitt behov. Snygg, nja men tydlig att läsa. Priset är ok även om man kan få billigare och snyggare klockor. Brukar åka med in i diskmaskinen i bland för att bli ren och det tål den. En timme i värme, kemikalier och vatten ser jag som ett bra tecken på hållbarhet. Diskmaskinsmedel är inga leksaker som kemikalier. Den svarta färgen blir inte avskavd till min förvåning.

http://www.huskygard.se/olshop/show-product.html?path=BUSHCRAFT:FIELD+WATCHES&prod_id=10501

Stål eller titanlänk funkar bäst för mig. Då kan jag dessutom förvara mina ringar uppträdda på låset när jag av hygienskäl behöver ta av klocka och ringar.

Är det klockan på bilden längst ned du köpt?

Thure

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    31.1 KB · Visningar: 649
  • C013.410.11.057.00_0.png
    C013.410.11.057.00_0.png
    159.4 KB · Visningar: 581

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar