Tips på kort vandringsled

Jag och min sambo vill ut och vandra ett par dagar på någon naturskön vandringsled, gärna i dalatrakten eller så. Jag behöver tips på fina leder där det inte finns alltför mycket turister! Vi hade tänkt vara ute i kanske 3-4 dagar och vi bor i STHLM. Om någon har någon bra idé är dom hemskt välkomna :)!

Sofi123; sa:
Jag och min sambo vill ut och vandra ett par dagar på någon naturskön vandringsled, gärna i dalatrakten eller så. Jag behöver tips på fina leder där det inte finns alltför mycket turister! Vi hade tänkt vara ute i kanske 3-4 dagar och vi bor i STHLM. Om någon har någon bra idé är dom hemskt välkomna :)!

Fulufjället eller Grövelsjöområdet. Vid Grövelsjön har STF en fjällstation, kolla på STFs hemsida för mer information om området. Fulufjället är nationalpark så prova att googla naturvårdsverkets hemsida t.ex.

Mvh
Peter P.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Gästrikeleden är inte så dum. Utgå från Högbo Bruk och vandra norrut mot Jädraås och vidare mot Kungsberget. Ni blir garanterat de enda vandrarna. Hela leden är 27 mil ovh går runt hela landskapet.Det finns gott om gamla järnbruk, klapperstensfält och annat att studera.

Mvh Tomas

Snasamassivet är jättevackert och lagom för några dagars vandring. Starta i Handöl, gå upp på Storsnasen via Silverfallet. sedan upp på toppen, ner och vidare mot Storulvån. korsa Handölan och följ denna, gärna med en sväng in i bunnerfjällen tillbaka till Handöl. Under sensommaren är Handölan underbar att bada i. Det är strömt så välj rätt ställe!
/Janne

Promenix

Hej Sofi!

Är lite sent ute med tips till dig men
vet att det årligen? är folk ute och
vandrar t o r Sthlm på Dalkarlsleden.
Finns annars spännande etapper av den samma
som man borde kunna ta när som helst.
Länstyrelsen(W) har lite russin men annars
finns en snubbe; Trons-Lasse Matsson som håller
i det här(trons@trons.se)Tänk bara på att det
kan finnas rovdjur i trakterna!

Kul sen om du skriver in lite här på utsidan!

PS. Nå´n MTB övertyga också?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips