Tips på kort vandringsled

Jag och min sambo vill ut och vandra ett par dagar på någon naturskön vandringsled, gärna i dalatrakten eller så. Jag behöver tips på fina leder där det inte finns alltför mycket turister! Vi hade tänkt vara ute i kanske 3-4 dagar och vi bor i STHLM. Om någon har någon bra idé är dom hemskt välkomna :)!

Sofi123; sa:
Jag och min sambo vill ut och vandra ett par dagar på någon naturskön vandringsled, gärna i dalatrakten eller så. Jag behöver tips på fina leder där det inte finns alltför mycket turister! Vi hade tänkt vara ute i kanske 3-4 dagar och vi bor i STHLM. Om någon har någon bra idé är dom hemskt välkomna :)!

Fulufjället eller Grövelsjöområdet. Vid Grövelsjön har STF en fjällstation, kolla på STFs hemsida för mer information om området. Fulufjället är nationalpark så prova att googla naturvårdsverkets hemsida t.ex.

Mvh
Peter P.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gästrikeleden är inte så dum. Utgå från Högbo Bruk och vandra norrut mot Jädraås och vidare mot Kungsberget. Ni blir garanterat de enda vandrarna. Hela leden är 27 mil ovh går runt hela landskapet.Det finns gott om gamla järnbruk, klapperstensfält och annat att studera.

Mvh Tomas

Snasamassivet är jättevackert och lagom för några dagars vandring. Starta i Handöl, gå upp på Storsnasen via Silverfallet. sedan upp på toppen, ner och vidare mot Storulvån. korsa Handölan och följ denna, gärna med en sväng in i bunnerfjällen tillbaka till Handöl. Under sensommaren är Handölan underbar att bada i. Det är strömt så välj rätt ställe!
/Janne

Promenix

Hej Sofi!

Är lite sent ute med tips till dig men
vet att det årligen? är folk ute och
vandrar t o r Sthlm på Dalkarlsleden.
Finns annars spännande etapper av den samma
som man borde kunna ta när som helst.
Länstyrelsen(W) har lite russin men annars
finns en snubbe; Trons-Lasse Matsson som håller
i det här(trons@trons.se)Tänk bara på att det
kan finnas rovdjur i trakterna!

Kul sen om du skriver in lite här på utsidan!

PS. Nå´n MTB övertyga också?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips