Tips på gummistövlar!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Viking!

Jag provade, efter att ha tröttnat på att byta ut min Tretorn Sarek vartannat eller vart tredje år på grund av sprickor i gummit, Viking Lord.

Har inte behövt byta stövlar på mer än fem år nu...

De sitter förvisso inte lika gjutna på fötterna (=är mer rymliga för dem som har tjockare vrister mm), men de har gått alldeles utmärkt att fjällvandra i med tung packning på ryggen.

Dessutom gläds smålänningen i mig, eftersom de, som grädde på moset, är billigare!

Jag är helnöjd!

Re: Viking!

liqliq; sa:
Jag provade, efter att ha tröttnat på att byta ut min Tretorn Sarek vartannat eller vart tredje år på grund av sprickor i gummit, Viking Lord.

Har inte behövt byta stövlar på mer än fem år nu...

De sitter förvisso inte lika gjutna på fötterna (=är mer rymliga för dem som har tjockare vrister mm), men de har gått alldeles utmärkt att fjällvandra i med tung packning på ryggen.

Dessutom gläds smålänningen i mig, eftersom de, som grädde på moset, är billigare!

Jag är helnöjd!
Men vill man vara riktigt småländsk så är det ju bra att dom spricker innan garantitiden går ut? Bara att plocka fram kvittot, gå till affären och hämta ut ett par sprajlans nya! ;)

Re: Re: Viking!

Sarvi; sa:
Men vill man vara riktigt småländsk så är det ju bra att dom spricker innan garantitiden går ut? Bara att plocka fram kvittot, gå till affären och hämta ut ett par sprajlans nya! ;)

Ja, det har Du ju rätt i... kanske skulle ställt dem på ett varmt element det sista året på garantitiden... Tyvärr är det redan för sent.

Fast, när jag tänker efter, så har jag hellre ett par stövlar som inte går sönder just när man går över en blötmyr.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips