Tips på Fjälltält till scoutkåren

Hej!

Vi tänkte köpa in fjälltält till scoutkåren för att kunna fjällvandra och annat med våra tonåringar och med ledargänget. Någon som har tips på ett bra köp i en vettig prisklass. Tälten kommer nog inte användas jätteofta. Har tittat på Bergans Kompakt 4. Har ungefär 8000 kr att spendera och då kan vi få tre tält istället för två i jämförelse med andra tillverkare. Någon som har någon erfarenhet av det?

Har själv ett Hilleberg Nammatj som jag är ruskigt nöjd med och vet att Hilleberg kommer att vara ert förstahandstips men i detta fall letar vi billigare tält.

Patrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
XXL i Norge

På XXL i t.ex Oslo har de bra priser på Hellsport tält. Många Helsport tälten som XXL säljer är specialsydda för denna stora butikskedja. Tror inte de har börjat med postorder. Se på http://www.xxl.no Jag köpte nyligen ett Pasvik 4-manstält för 2300 SEK i Oslo.

Tält

reflex; sa:
Hej!

Vi tänkte köpa in fjälltält till scoutkåren för att kunna fjällvandra och annat med våra tonåringar och med ledargänget. Någon som har tips på ett bra köp i en vettig prisklass. Tälten kommer nog inte användas jätteofta. Har tittat på Bergans Kompakt 4. Har ungefär 8000 kr att spendera och då kan vi få tre tält istället för två i jämförelse med andra tillverkare. Någon som har någon erfarenhet av det?

Har själv ett Hilleberg Nammatj som jag är ruskigt nöjd med och vet att Hilleberg kommer att vara ert förstahandstips men i detta fall letar vi billigare tält.

Patrik

Tjen
Är det till Scoutkåren kan jag nog fixa bra priser på MSR och TNF tält om ni är intresserade. Känner en kille som brukar vara bra på att få fram bra priser när det gäller grejor till kolonier scouterna el liknande verksamhet.
Kolla deras modeller och hör av dig om nåt skulle vara intressant.
johan.andersson@amal-ab.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips