Tips på Fjälltält till scoutkåren

Hej!

Vi tänkte köpa in fjälltält till scoutkåren för att kunna fjällvandra och annat med våra tonåringar och med ledargänget. Någon som har tips på ett bra köp i en vettig prisklass. Tälten kommer nog inte användas jätteofta. Har tittat på Bergans Kompakt 4. Har ungefär 8000 kr att spendera och då kan vi få tre tält istället för två i jämförelse med andra tillverkare. Någon som har någon erfarenhet av det?

Har själv ett Hilleberg Nammatj som jag är ruskigt nöjd med och vet att Hilleberg kommer att vara ert förstahandstips men i detta fall letar vi billigare tält.

Patrik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
XXL i Norge

På XXL i t.ex Oslo har de bra priser på Hellsport tält. Många Helsport tälten som XXL säljer är specialsydda för denna stora butikskedja. Tror inte de har börjat med postorder. Se på http://www.xxl.no Jag köpte nyligen ett Pasvik 4-manstält för 2300 SEK i Oslo.

Tält

reflex; sa:
Hej!

Vi tänkte köpa in fjälltält till scoutkåren för att kunna fjällvandra och annat med våra tonåringar och med ledargänget. Någon som har tips på ett bra köp i en vettig prisklass. Tälten kommer nog inte användas jätteofta. Har tittat på Bergans Kompakt 4. Har ungefär 8000 kr att spendera och då kan vi få tre tält istället för två i jämförelse med andra tillverkare. Någon som har någon erfarenhet av det?

Har själv ett Hilleberg Nammatj som jag är ruskigt nöjd med och vet att Hilleberg kommer att vara ert förstahandstips men i detta fall letar vi billigare tält.

Patrik

Tjen
Är det till Scoutkåren kan jag nog fixa bra priser på MSR och TNF tält om ni är intresserade. Känner en kille som brukar vara bra på att få fram bra priser när det gäller grejor till kolonier scouterna el liknande verksamhet.
Kolla deras modeller och hör av dig om nåt skulle vara intressant.
johan.andersson@amal-ab.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips