Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
"För kortare transporter hemmavid kan det väl va ok med en dragkrokshållare. Den är ju smidig att ha i bagaget och enkel att snabbt hänga på. Men ska du köra längre eller på ojämna vägar så anser jag att det bara är en takräckeshållare som gäller."
"En stor nackdel med cykeln bakpå bilen är all smuts som drar upp bakom bilen vid dåligt väglag, jag rekomenderar inga längre resor i regn & rusk, eller ännu värre på salta vintervägar. Då är det takmontage som gäller. "
"Inte rail och takräcke? Jag kanske missförstår din fråga men använder du takräcke så ska du rails (IMHO). Har själv ett Thule med tre Thule 510 Tour på taket. Cyklarna kan ställas upp utan att hjulen tas bort och konstruktionen är mycket stabil. Inga leriga hjul i bilen eller uppsatta på separat ställning på taket. Har tidigare haft en tidigare uppsättning när jag var i Mexico och även den fungerade perfekt trots dåliga vägar."
Jag köpte hållare till takräcket för ett par år sen (och det var kanonbra), men på vår nya bil får jag knappt upp cyklarna eftersom det är en ganska hög bil (Opel Zafira). Så det kan finnas anledningar till att man vill ha dem på dragkroken.
Jag köpte hållare till takräcket för ett par år sen (och det var kanonbra), men på vår nya bil får jag knappt upp cyklarna eftersom det är en ganska hög bil (Opel Zafira). Så det kan finnas anledningar till att man vill ha dem på dragkroken.
Har man smutsiga cyklar kanske man inte vill sandblästra biltaket med grus som ramlar från cyklarna, då är en plats på kroken bättre även om cykeln blir smutsig av stänk från bilen.
Har man landstigit med kajak på sandstrand bör man torka noga innan taklastning.
har jag och den fungerar kanon till två cyklar men rekommenderas inte till tre. (Tyvärr ej heller till tandem :-() Repor på taket är inte så roligt....
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
4 kommentarer
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...