Tips på backpacking-ryggsäck i handbagage storlek?

Ehh, han skriver ju att han vill ha ett handbagage.

Absolut, men ett handbagage kan väl vara både en "vanlig ryggsäck" eller en "väska som har ryggsäcksremmar" att bära med? Bara att välja den storlek i volym och yttermått som passar de flygbolag man förmodar att man ska åka med?
Mest en fråga om hur den ska användas utanför flygplanet, hur mycket "riktig ryggsäck" man behöver för det man ska göra när man kommer fram.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hmm ja jag var väl lite för snabb och impulsköpte denna Haglöfs ryggsäcken. Kanske jag borde ta någon av de ovannämnda istället? De såg dock ganska stora ut? Kan ju returnera Haglöfen fraktfritt så inga problem så sätt.

Maxpedition Vulture 2

Min vulture 2 är ca 51x39 och tjockleken är justerbar från ca 20-30 cm. Det är en mycket tålig ryggsäck som är lätt att utöka och fästa saker på. Jag har inte flygit med den, men den borde vara maxad för handbagage.

Skulle vilja tips om Tom Bihns väskor, framförallt Smart Alec. Livstids garanti och extremt vällgjord. Modulär med packningskuber och påbyggandslösningar. Görs dessutom i USA.

Har länge använt en Brain Bag som jag gillade mycket, skaffade dock en Smart Alec vid årsskiften som jag gillar ännu bättre. Både som pendlarryggsäck men också för alla typer av urbana resor, även upp till månadslånga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips