Tips på 4-dagars kanotsemester
- Trådstartare Åsa_P
- Start datum
Tack för tips, det ska jag kolla upp!Svartälven, starta i Älvsjön. https://www.regionorebrolan.se/sv/Regional-utveckling/Turism/Paddling/Svartalven/
Det är kanadensare vi tänkt oss. Tack för tips, ska kolla upp Kloten/Malingbo - myggor slipper jag gärna så hoppar nog Österfärnebo då.....vad för typ av kanot tänker ni hyra? kajak eller kanadensare? för kanadensare antar jag att det är insjö och älvar som gäller, det är ju rätt fint uppe Kloten/Malingbo för några dagar. Finns uthyrning där också. Österfärnebo är rätt fint också, men myggigt. För kajakpaddling är havet roligare.
Tack, det ska jag kolla! En säkert dum fråga...när du hyr på ett ställe och paddlar till ett annat. Paddlar du tillbaka samma sträcka för att lämna kanadensaren och komma till bilen?Jag själv har några gånger hyrt kanadensare av Kanotkungen och bl.a. paddlat hela leden mellan Åkers styckebruk och Trosa. Längs leden finns både färdigställda vindskydd och fina tältplatser att sova på.
Tack snälla för alla svar!Om man inte kan lösa det själv så kan man ofta få hjälp av kanotcentralen där man hyr. Ett vanligt upplägg är att dom transporterar upp er + kanoter upp till lämplig start, och att ni sen paddlar tillbaka till uthyrningen. Men det kostar såklart extra med transporten. För Svartälven så kolla med Kanotcentralen i Hällefors.