Tips om vardagsskor

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nu har jag köpt ett par skor. Blev adidas Five tennie, någon slags aproachsko med lite 80-talsstuk. Fick hem dem idag men har bara hunnit ta på och av dem. Känns sköna och gedigna.

Anledningen till att jag slog till på dessa (förutom att de var på rea) var att de är gjorda för att lätt kunna ta på och av när man går mellan olika klätterleder. De har nån slags elastisk "socka" som Innersko och man behöver inte snöra hela vägen upp. Känns praktiskt till vardags, men om man vill snöra hårdare är det bara att dra snöret genom de bakre öglorna.
Sen är de gjorda i skinn och snygga enligt mig.

Återstår väl att se hur hållbarheten på sulan är, som någon nämnde tidigare i tråden så slits det klibbiga gummit på vissa skor snabbt vid asfaltsanndning, och skornas sula är definitivt klibbig!

Jag beställde ett par såna här i grått från Addnature, bra pris just nu.

Kan ge en liten recension när den kommit och jag testat den lite. Föredrar egentligen läder/skinn över mocka så det är lättare att behandla. Men testar dessa då mina fötter och knän mår mycket bättre av skor med plats för tårna utan att klämma ihop dom och zero drop (för dig som inte förstår engelska får du googla, igen)

https://www.addnature.com/altra-gra...-herr-M769298.html?vgid=G1063268#&gid=1&pid=1
Ok. Har haft skorna ca en vecka nu. De känns riktigt rejäla. Förvånansvärt mycket dämpning för ett par approach-skor (googla). Breda så du foten kan bereda ut sig, en hel storlek mindre i storlek än normalt. Jag har 43,5 i normala fall och 44,5 på dessa. Har tyvärr, eller som tur var inte testat vattentätheten.

Tycker de känns riktigt bra att gå i, passar sannolikt bra för dagsturer. Tror de tar hyfsat lång tid på sig att torka om de blir blöta.

Ok. Har haft skorna ca en vecka nu. De känns riktigt rejäla. Förvånansvärt mycket dämpning för ett par approach-skor (googla). Breda så du foten kan bereda ut sig, en hel storlek mindre i storlek än normalt. Jag har 43,5 i normala fall och 44,5 på dessa. Har tyvärr, eller som tur var inte testat vattentätheten.

Tycker de känns riktigt bra att gå i, passar sannolikt bra för dagsturer. Tror de tar hyfsat lång tid på sig att torka om de blir blöta.
Efter att ha haft dessa i 7 månader. Fortfarande lika sköna. Lite konstigt mönster i sulan dock och den tycks nötas rätt snabbt. Jag täcker att eftersom sulan inte går upp på skon går den gamla ta bort och en ny limmas på när det behövs.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips