Tips om 7b i Stockholm

Tabu i Skevik - lätt att toppa, kruxet tidigt och väldigt fin. Ganska lätt för sin grad också.

eller Hemlös i Margreteberg, lätt men den är inte särskilt fin. Kruxet är nog att klippa tredje bulten.

Hemlös har jag faktiskt testat lite på utan att komma nån vart med insteget. Har du möjligen beta? Jag gick långt till vänster på areten men misstänker att man kanske ska utnyttja greppen på den högra väggen?

Höger hand på areten (gaston har jag för mig), ganska högt med vänster fot på ett litet men bra steg och ställ dig upp. Ta vänster hand på en crimp upp till vänster. Du ska vara på vänster sida om areten med kroppen.

Tror det bara är ett grepp på högersidan man behöver använda.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
har för mig...

...att baggebyväggen har sjuor....lidingö...följer gärna med men kommer inte upp....än i allfall...för grön...hälsar anna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips