Tips för lagning av kläder, tält, utrustning

Laga saker

Men hur är det nu, är det någon som testat dessa stryklappar än? Jag menar, det verkar ju för bra för att fungera? Håller verkligen lappar som man endast stryker på sådär. Skriv gärna om det är någon som testat och köpt dessa lappar från dom där swedpatch, tacksam för info. :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har själv bara lagat med rutarmenylonlappar, G1000 lappar samt spinnarckertejp själv. Fältfusklagningar med silvertejp har hemma alltid ersatts av permanentare lapp enligt ovan. Oftast förstärkt med söm. På ett hel eller halvsyntetplagg skulle jag aldrig sätta en bomullslapp!
G-tex plagg har jag lämnat till proffs. Resultat mycket bra och priset lågt.
Ylle kan du nästa hop med sytråd i fält och hemma laga med stoppgarn. Sällan görsnyggt men med full funktion.
Laga mera!

Inspererad av inlägged beställde jag lappar från Swedpatch och lappade muntert ihop två par slitna byxor (ett par jeans och ett par friluftsbyxor i en slags bomull). Men lapparna satt som slitna plåster och började lossna vid första användning. Jag vet inte om jag gjorde något galet, jag strök på dem i samma värme som jag stryker bomull. Jag ska höra mig för med Swedpatch och kolla om jag missat något. Men jag tycker personligen att silvertejp sitter bättre.

Måndagsex?

låter inte rätt, du måste ha fått konstiga måndagsex från swedpatch.se eller så har du gjort något fel, mina sitter tvätt efter tvätt, till och med längst ut i kanterna.

En som jag använt riktigt mycket fick jag "stryka på" lite igen för att det blivit lite släpp, men där hade det säkert blivit ett hål istället om inte lappen suttit där...

reklamera?

Vill bara dela med mig av en erfarenhet... Jag har barn, och trots att han är snart 7 år så är ett konstant problem att hans byxor alltid har hål på knäna, nya eller gamla spelar ingen roll, så jag hittade en sorts påstrykningsbara lappar på [raderat av admin] och provade dem,.

Vad var nu grejen med att radera inköpsstället? Hur ska man då kunna dra nytta av TS tips?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips