Tillbehör till kök?

Hejsan!

Ja, vad har Ni för tillbehör till just Era kök? Jag gillar smarta och roliga tillbehör, såsom kafferostare, brödrost och våffeljärn. Dock så är de otympliga men det är roligt att ha dessa tillbehör iallafall.
Har Ni något speciellt tillbehör till Era kök som Ni gillar, det kan vara alltifrån superlätta kastruller till tunga stekpannor! :D

kafferost.jpg

Kafferostaren

50_4-1.jpg

Brödrosten

Mvh
Magnus Thilander

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kökstillbehör

Nu är jag helt lost, varför kallar dom dig för kung av Primus?
Har med en liten sleten Moccabryggare ibland.
images

Kan ev tänka mig att byta mot din kafferostare.
;)

Nu är jag helt lost, varför kallar dom dig för kung av Primus?
Har med en liten sleten Moccabryggare ibland.
images

Kan ev tänka mig att byta mot din kafferostare.
;)

Hejsan!

Jadu, det är jag själv som har börjat kalla mig det och för att göra en lång historia kort så är det så att jag började samla för c:a 5 år sedan och då var det bara blåslampor som gällde. Eftersom användningsområdet för blåslampor var väldigt begränsat så gick jag över till fotogenkök, sedan till stormlyktor och nu till bordslampor (stormlyktor som är avsedda att ha på ett bord) och jag har inriktat mig på Primus då kvalitén och designen är så himla bra. I min samling så finns det ungefär 150-200 olika apparater, främst Primus såklart. Mitt mål med mitt samlande är att jag ska starta det första Primusmuseét här i Sverige inom ett X antal år. Om någon har någon fråga om Primus, Optimus, Radius eller Sievert så fråga mig, helst om de äldre apparaterna. Jag kan väldigt mycket, är dock inte fullärd men jag försöker lära mig så mycket som jag kan! :D
En riktig moccabryggare har jag inte,, det vore roligt och införskaffa sig, tack för tipset!! :D

Mvh
Magnus Thilander

Bärbart?

Av dina inlägg förstår jag att du driver med oss. Här pratar vi om det vi kan ha med oss ut, du samlar till ett museum. Vi går ut och använder sakerna. Du är på fel forum! Det finns fotogenköks/lamp/brännare forum.
Det enda man behöver är en lätt kastrull med lock som passar till sällskapets storlek.

Kul, skulle själv tänka mig att ta en omväg för att besöka ett museum med friluftskök!
Plockar ibland med ett Primus 71 med mässings brännare eller ett Optimus Svea 123 monterat i kronans Svea 59 vindskydd när jag skall ut. Inga fiffiga tillbehör men är på utkik efter en bakugn att ha med på paddelturer.

Av dina inlägg förstår jag att du driver med oss. Här pratar vi om det vi kan ha med oss ut, du samlar till ett museum. Vi går ut och använder sakerna. Du är på fel forum! Det finns fotogenköks/lamp/brännare forum.
Det enda man behöver är en lätt kastrull med lock som passar till sällskapets storlek.

Hej!

Bara för att man är samlare så kan man väl använda sina prylar minst lika ofta som ni gör, inte sant? Jag är ute i vildmarken väldigt ofta, och inte minst skärgården där jag flitigt använder mina kök och lampor, så det är ingen fara. Jag vet att alla samlare som jag känner använder sina apparater väldigt ofta, det är inte så att vi samlare köper fotogenkök och ställer på hyllan och låter de samla damm, inte alls. Vi ser till så att de fungerar för att sedan använda dem i vildmarken eller i hemmet.
För bara 2 helger sedan var jag i skärgården där mitt Optimus No 111 tjänstgjorde :)

Det man bör tänka på när man ska köpa ett kök är främst:

- När ska man använda köket? - Varm väderlek, välj gaskök. Kall väderlek, välj flytande bänsle.
- Hur använder du ditt kök? - Äter du direkt ur påsen och kokar bara vatten, välj en lättviktare. Om du gillar att laga mat - Välj ett stabilt kök.
- Ska du använda köket utomlands - Välj ett kök för flytande bränsle.
Är du miljömedveten? - Välj bort gas då flaskorna är av engångstp

Mvh
Magnus

Mvh
Magnus

Kul, skulle själv tänka mig att ta en omväg för att besöka ett museum med friluftskök!
Plockar ibland med ett Primus 71 med mässings brännare eller ett Optimus Svea 123 monterat i kronans Svea 59 vindskydd när jag skall ut. Inga fiffiga tillbehör men är på utkik efter en bakugn att ha med på paddelturer.

Hejsan!

Den som väntar på något gott.... :)
Just den där bakugnen har jag länge letat efter, men jag vill helst ha den gamla Optimus modellen och den är lite svårare att få tag på dock. Ett bra vindskydd är nog A och O :)

Mvh
Magnus

Precis lika funkis, 10:- på loppis, lite mera verkstad och lite mindre ifrågasättande av allt.......brukar kunna öka trivseln...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips