Tillagning

KRAV!

Du har väl hört talas om KRAV-märkt mat? Där garanteras djuren ett vettigt leverne. Jag har varit på KRAV-gårdar så jag vet skillnaden mellan s.k. normal(!) djuruppfödning med just det förtryck du talar om och KRAV-uppfödning. Det går inte att jämföra på samma dag. Det jag försöker säga är alltså att allt animalieätande behöver inte innebära djurförtryck. Inte om man står ut med tanken att ta kål på djuret först vill säga.
 

karlrnilsson@email.com (Karl)

Gäst
Var går gränsen

Var drar du din gräns... Bakterier är ju också djur... Eller hur. Jag skulle vilja se dig efter två veckor då du levt på sådant som inte på något sätt utnytjat t ex någon bakterie.


Låt var och en dra sin egen gräns. /K
 

no.email@all.com (Fru Gräsand)

Gäst
Kvack-kvidevitt

Bäste vegan!


Jag har full respekt för att du och dina likasinnade tar avstånd från att äta produkter som komma från oss djur. Själv har jag en avlägsen kusin som hamnade på någon mordisk jägares matbord. *snyft*


Men jag måste säga att jag inte förstår vad ni tänker med när ni släpper ut ett par tusen mördarmaskiner (minkar) i skog och mark. Dessa bestar som inte har levt en sekund i frihet springer runt och dödar allt i sin väg. Jag är den enda kvarvarande i min familj som klarat mig med livet i behåll. Herr Gräsand fick strupen söndersliten och vårt bo plundrades på ägg liksom alla andra fågelbon på strandängarna. Vid min senaste överflygning av området såg jag hundratals minkar som dött av stress, kyla och bilar.


Min fråga till dig:
Bryr du dig alls om oss djur eller är det bara din självkänsla som du tänker på? Vad tror du händer med ekosystemet om man slår ut alla sjöfåglar, kaniner och andra smådjur i ett område?


Personer som inte tar hänsyn till demokratin utan brukar våld för att genomföra sina åsikter ska betraktas (och behandlas) som terrorister.


Kvack!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
adnillinda Tillagning MRE´s Friluftsmat 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.