Tidningen Paddling

Hej alla !
Det är synd att man beslutat att lägga ner den utmärkta tidningen Paddling och flytta den till tidningen Outside.
Tidningen Paddling har givit mig och mina nära paddelvänner glädje genom åren.
Lasse Larsson gjorde ett kanonjobb och Jonas Hollander med medarbetare har minsann kunnat utvecklat tidningen till att bli ännu bättre.
Tidningen i sin nuvarande form har breddats och täcker in mycket som rör sig inom området Paddling.
Vad som är skälet till nerläggning och överflyttning vet jag inte.
Om jag jämför med en annan hobby som Modelljärnväg så har vi en tidning som heter Modelljärnvägsmagasinet och som utkommer med 3 nummer per år och som nu skall bli 4 per år.
Detta verkar man klara av och jag gör den bedömningen att MJ gänget i Sverige är avsevärt mindre än Paddlarna i ett av världens sjörikaste länder med en lång kust.
En tidning som Paddling borde gå att driva!
Hur överflytten kommer att bli får väl framtiden utvisa.
Jag vill härmed TACKA alla som medverkat i tidning Paddling för ett utomordentligt BRA jobb!
Hälsningar
Lennart Bergqvist

Tycker också att det är tråkigt att tidningen läggs ner. Det borde finnas intresse i Sverige för en renodlad paddeltidning. Det fina med tidningen var att man lyckats med att belysa all slags paddling på ett avvägt sätt så att de flesta fick något intressant i varje nummer.
Ni som har gjort tidningen skall ha stort tack för ert nerlagda jobb.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tycker också att det är tråkigt att tidningen läggs ner. Det borde finnas intresse i Sverige för en renodlad paddeltidning. Det fina med tidningen var att man lyckats med att belysa all slags paddling på ett avvägt sätt så att de flesta fick något intressant i varje nummer.
Ni som har gjort tidningen skall ha stort tack för ert nerlagda jobb.

Jag gissar att du inte är speciellt intresserad av kanadensarpaddling, i så fall förstår jag om du tycker att tidningen har nåt för "alla".

Padling i stället för Paddling

Tidningen Paddling har ju gått i graven, men det finns ett bra alternativ, nämligen den norska Padling.

Padling bjuder på en mycket blandad läsning. Visserligen en klar övervikt på havspaddling, men den rymmer också fors, tips på kanotvatten i olika länder, kanadensarpaddling och mycket mer. Bara det faktum att förstasidan har en bild på en som fiskar från en kanadensare gör mig positivt överraskad :)

I februarinumret kan man bla läsa om: ”Tur på Styggevatnet, Årer till havpadling, Jakt på glupske Gjedder (fiske från kanadensare) och test av Seabird Designs havskajak Expedition LV. ”

Tidningen kostar en slant, närmare bestämt 469 NOK för ett års prenumeration (6 nummer), men den känns helt klart värd sitt pris.

Padlings hemsida www.padlesiden.no har också många läsvärda artiklar om paddelteknik, kanotbygge, tips och reparationer, produkttester, mm.

Nya Outside

Kan bara konstatera att paddlings delen i nya outside inte funkar som en tidning för paddling. Ett problem är allt annat som jag inte har intresse av tar upp för mycket. V8 testen var en riktig luring..

Kan bara hålla med, kommer inte att prenumerera på Outside, jag saknar Paddling. Jag har prenumererat på Outside förut men slutade, finner väldigt lite läsvärt i den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips