Tidiga sjöar i Sthlm

Det finns ett par klassiska premiärsjöar här i trakten. Om någon har vägarna förbi kan ni väl gå ner och hacka lite i isen. Jag gissar på att följande sjöar har begränsad, men åkbar, is till helgen:
Dammtorpssjön, vid Hellasgården (Nacka)
Garnsviken NV Åkersberga
Möjligen Tärnan-Hersen N Österåker, O Össeby-Garn

Känner ni till några fler bra premiär sjöar?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Revidering av prediktion...

Jag måste nog revidera min ganska optimistiska prognos... Det blåser lite för mycket... I bästa fall ligger Issjön (talande namn...) vid Gillinge halkbana och den lilla Långsjön V om Garnsviken.

Dammtorpssjön

Kan meddela att dammtorpssjön blev premiär åkt i går så det finns is på den, om det finns det de andra vet jag inte.

//Lycka Till och Plurra inte

Djursholm!

För bövelen, ni glömmer väl inte bort Ekebysjön och Ösbysjön i Djursholm. De brukar vara islagda tidigt. Fick en rapport om att Ösbysjön hade tunn is häromdagen så det kanske går att åka nu. Har inte hunnit kontrollera själv.

Pjä, pjä, pjä!

Grefve Stålpenis

Tro inte på allt Greven säger

Varning för den virrige "greven". Han har vid flera tillfällen setts vandra omkring i det knädjupa vattnet i Ekebysjön iförd full skridskomundering och detta även under sommarmånaderna.
/ Djursholmspålisen

Tidiga sjöar

Kvarnsjön som ligger norr om Lissma är en välkänd tidig sjö för oss som bor i Stockholm. Har inte varit där och rekat ännu men den borde lägga sig snart. Någon som varit där?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips