Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
the north face
- Trådstartare rikard_wiberg_hotmail.com
- Start datum
Re: Sluta titta på märket - titta på kvaliteten!
Bara för att få påpeka att jag inte alls bryr mig om märket så sitter jag i skrivande strund i en sovsäck som bara väger 400g, det känns lite trångt med datorn. Att det råkade bli en Rab Quatntum berodde var enbart kvaliten. Men ett kilopris på 4475 kr är lite av en höjdare. North Star har den hemma. // RJNordesjö; sa:Shiiit - en Rab - dunets Rolls Royce! Jäkla märkessnobb![]()
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Re: The blended approach-strategy
Jag har som princip att sprätta bort varumärken från mina grejer, i de fall det går.
Det är ju jag som är varumärket! Grejerna ska vara funktionella och snygga, men det är ju jag som ska få poäng för det, inte nån jäkla tillverkare. Dessutom ser ju de som är insatta vad det är för märke utan att jag ska behöva gå omkring som ett jävla sponsoroffer.
Synd bara att det är så bökigt att få bort varumärken på friluftsprylar. Är det membranplagg pajar man ju tätheten, och är det broderat kan det bli fult. Min Tierra-fleece ser inte så fin ut längre sedan jag sprättade brodyren...
Men om det är en påsydd lapp så ryker den direkt!
Och plagg med alldeles för tydlig reklam faller ur tävlingen ganska raskt.
Men jag gissar att det här också är en slags snobbism.
malindo; sa:Börjar själv känna mig som en äkta omvänd nörd med min i princip one-single-brand-outfit,. särskilt som brandet i frága envisas med att skylta i stora bokstäver pá alla möjliga och omöjliga stállen pá plaggen..
Jag har som princip att sprätta bort varumärken från mina grejer, i de fall det går.
Det är ju jag som är varumärket! Grejerna ska vara funktionella och snygga, men det är ju jag som ska få poäng för det, inte nån jäkla tillverkare. Dessutom ser ju de som är insatta vad det är för märke utan att jag ska behöva gå omkring som ett jävla sponsoroffer.
Synd bara att det är så bökigt att få bort varumärken på friluftsprylar. Är det membranplagg pajar man ju tätheten, och är det broderat kan det bli fult. Min Tierra-fleece ser inte så fin ut längre sedan jag sprättade brodyren...
Fanatisk?
Du tycker inte att du överreagerar lite när du går lös med kniven? ;-)
Men annars stämmer det nog som du säger angående snobbism, för vem vill egentligen inte ha de senaste och tuffaste hightech-prylarna på marknaden?
/Martin
Nordesjö; sa:malindo; sa:Börjar själv känna mig som en äkta omvänd nörd med min i princip one-single-brand-outfit,. särskilt som brandet i frága envisas med att skylta i stora bokstäver pá alla möjliga och omöjliga stállen pá plaggen..
Du tycker inte att du överreagerar lite när du går lös med kniven? ;-)
Men annars stämmer det nog som du säger angående snobbism, för vem vill egentligen inte ha de senaste och tuffaste hightech-prylarna på marknaden?
/Martin
Re: Fanatisk?
Njae... varför ska jag gå omkring som en reklamskylt när jag har betalt för grejerna? Det är ju nästan som att ha prislappen kvar.
Nej, plaggets identitet ska sitta i designen, inte på ett klistermärke.
Men jag sprättar som sagt bara på grejer som går att sprätta. Tierratröjan var en betatest - den sprättningen kan jag nog erkänna var att "överreagera".
Det lustiga är att det här är lite känsligt för många - de tycker att man förstör grejerna - vilket ju visar vilket värde de lägger i tygbiten med loggan på. För mig är den ointressant och ful.
langby; sa:Du tycker inte att du överreagerar lite när du går lös med kniven? ;-)
Njae... varför ska jag gå omkring som en reklamskylt när jag har betalt för grejerna? Det är ju nästan som att ha prislappen kvar.
Nej, plaggets identitet ska sitta i designen, inte på ett klistermärke.
Men jag sprättar som sagt bara på grejer som går att sprätta. Tierratröjan var en betatest - den sprättningen kan jag nog erkänna var att "överreagera".
Det lustiga är att det här är lite känsligt för många - de tycker att man förstör grejerna - vilket ju visar vilket värde de lägger i tygbiten med loggan på. För mig är den ointressant och ful.
Jag tror nog också att man i de flesta fallen förstör plaggen, just för att loggan är integrerad i plagged, t.ex. brodyr. Men håller också med om att funktion borde gå före märke. Ofta, men inte alltid är det så att de märken som ses som statusmärken faktiskt har väldigt bra lösningar.
Men som jag sa tidigare, vem vill inte ha det bästa egentligen? Dessutom vill man ju ofta visa att man behöver de tuffaste prylarna till alla sina extrema akteviteter.
Men som jag sa tidigare, vem vill inte ha det bästa egentligen? Dessutom vill man ju ofta visa att man behöver de tuffaste prylarna till alla sina extrema akteviteter.
Re: Re: Fanatisk?
Vet inte om jag sagt det men det optimala är ha ha det märket som inte syns, man bara vet att det är just THE BRAND och inte något bortsprättat. // RJ
ÄR DU FRÅN VETTET? Först går du och köper skitdyra kläder som är ännu dyrare för att just 'the brand' representerar en tillhörighet. Så sprättar du bara bort hela ditt liv, utan 'the brand' är du inget. Jag förelår att min herre vänder sig till ITAB så slipper du betala överpriser för märken du ändå sprättar bort.Nordesjö; sa:Det lustiga är att det här är lite känsligt för många - de tycker att man förstör grejerna - vilket ju visar vilket värde de lägger i tygbiten med loggan på. För mig är den ointressant och ful.
Vet inte om jag sagt det men det optimala är ha ha det märket som inte syns, man bara vet att det är just THE BRAND och inte något bortsprättat. // RJ
Harrejisses karlar, det är ju verkligen three-dubbled reversed nördstämpel pá folk som köper technically branded mountain outfit gear och sedan sprättar bort the logotype! Vad ska nästa step bli?
Inte undra pá att norrlánningarna skakar pá huvudet!
Själv är jag som sagt enbart en simpel enkelt-omvänd-nörd med samtliga logos kvar.
Väntar fortfarande pá svar frán mannen med fake-relaxed-approachen, Mr. "Walk alone" ang. de röda detaljerna i hans hopplöst ute (pá det att de för inne) Jörnboots.
Mvh / Malindo
Inte undra pá att norrlánningarna skakar pá huvudet!
Själv är jag som sagt enbart en simpel enkelt-omvänd-nörd med samtliga logos kvar.
Väntar fortfarande pá svar frán mannen med fake-relaxed-approachen, Mr. "Walk alone" ang. de röda detaljerna i hans hopplöst ute (pá det att de för inne) Jörnboots.
Mvh / Malindo
Re: Re: Re: Fanatisk?
Jag sprättar naturligtvis bort märket från mina Itab-kläder också.
(Apropå överpriser så är det ju du och inte jag som köper Rab-grejor
)
walk_alone; sa:ÄR DU FRÅN VETTET? ... Jag förelår att min herre vänder sig till ITAB så slipper du betala överpriser för märken du ändå sprättar bort.
Jag sprättar naturligtvis bort märket från mina Itab-kläder också.
(Apropå överpriser så är det ju du och inte jag som köper Rab-grejor
Liknande trådar
- Svar
- 31
- Visningar
- 5 M
- Svar
- 2
- Visningar
- 359 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips