The North Face Zealot 70

Hej!


Jag köpte en the North Face Zealot från internet, utan att tänka så mycket på att det fanns S, M och L i storlekar. (http://se.thenorthface.com/tnf-se-e...cks/zealot-70-pack.html#item=zealot_70_pack_1)

Nu undrar jag lite, gör storleken någon skillnad? Jag äger en Medium och känner att den sitter riktigt bra men blir så klart lite konfunderad när jag ser att det finns olika storlekar, skulle den kunna sitta bättre liksom. Hittar ingen storleksguide på TNF's sida eller genom att googla. Är förövrigt 188 cm, 85 kg

Och är även lite osäker på hur man justerar ryggsäcken för det följde ej med någon instruktion på hur man justerar ryggaparaturen. "Opti-Fit Suspension" kallar dom det. Om någon skulle kunna förklara det skulle jag verkligen uppskatta det.

Är förutom detta riktigt nöjd med säcken. Rekommenderas starkt.
 
En säck som finns anpassad efter olika rygglängder har sällan någon "längdjustering" av bärsystemet.

Fast efter att ha följt din länk ser det onekligen ut som att det går att justera rygglängden.
Följde det inte med någon manual?
 
En säck som finns anpassad efter olika rygglängder har sällan någon "längdjustering" av bärsystemet.

Fast efter att ha följt din länk ser det onekligen ut som att det går att justera rygglängden.
Följde det inte med någon manual?

Nej, det följde inte med någon manual. Har letat på TNF hemsida också utan resultat. Får väl gå in i en butik här i Malmö som har den säcken. Dock väldigt dåligt utbud av TNF här.
 
Jag har en The North Face Crestone 75 ryggsäck.
Se här.

På länkad sida finns en storleksguide för min säck som visserligen inte är samma modell som din, men jag tror att bärsystemen är snarlika.

Jag är 188cm/70kg och jag tror att min säck är storlek large, den är märkt M-L. Jag är också mycket nöjd med min säck och den passar mig perfekt. Möjligen är den något tung med sina ca 2,8kg. Men den rymmer mycket. Jag bar omkring på 20 +/- 3kg under en veckotur med min familj. :)

Mät din rygglängd. Här finns enkel instruktion. Min rygglängd är 49,5 cm. Hur man ställer in ryggsäcken för att passa sin kropp är nog ganska individuellt, men generalla guider finns att finna på nätet:
http://www.youtube.com/results?search_query=adjust+backpack&aq=f
/daniel
 
Senast ändrad:
Klar skillnad mellan small och medium i säckens totalhöjd, rygginställning och storlek på höftbälte. Jag har small, eftersom jag är 1,66.

Jag har burit 18 kg utan problem. Lite "grunt" lock, som inte riktigt täcker. Utmärkt i övrigt. Dock var de fasta delarna av toppremmarna olika långa, vilket försvårade justeringen, så säcken är reklamerad - hoppas på reparation.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.