Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Kräver lite jobb förstås men man har en kalibrerarad karta i telefonen på 10 minuter när man väl lärt sig stegen. Välj utskrift i 1:40000 för den mest detaljerade kartbilden. Det är den naturliga upplösingen.
wayfinder active kanske kan vara ett alternativ. Jag provade gratisversionen i en SonyE C702i för länge sedan och bliv inte helt nöjd - men det kan ha blivit bättre och kanske också bättre om man betalar för sig. Deras support via ett webforum var inte så lysande enligt min mening. http://www.wayfinder.com/?id=5589&lang=sv-SE
Garmin Mobile XT funkar myckaet bra. Topografiska kartor över Sverige, Norge och Finland finns att köpa. En region Sverige, t ex Götaland eller Svealand, kostar c:a 1500 kr.
Swiss National Park är fullpackat med vandringsleder av olika svårighetsgradder, längder och vilda djur. Från vackra vandringar längs med slingriga ...
När vi paddlade i början av oktober hade vi extremt fint väder. Efteråt kom stormen Amy. Höstpaddlingen är en återkommande händelse som vi sysslat ...
3 kommentarer
En måndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nästan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders åker med våra kikare till ...
4 kommentarer
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
3 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...