Taklampa för tält.

Behöver en taklampa till mitt HB Enan, så man ser vad man sysslar med, när jag väl fått upp tältet i höstmörkret.

Tar tacksamt emot förslag på lämplig lampa som kan fås över disk, innan jag sticker iväg (förhoppningsvis) nu på onsdag.

Spontant tänker jag på Naturkompaniet, men jag vill gärna slippa höra det där vanliga försäljningningssnacket, därför vänder jag mig till er erfarna forumister istället.

Enklaste pannlampan du hittar min väger 30g och kostade ca35kr eller extra batterier till din vanliga pannlampa. Snöre eller gummisnodd för att få upp den i taket.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag använder en Black Diamond Orbit Lantern, nöjd med den. Har sett att de även släppt en modell som heter Moji Lantern som kan vara ett alternativ?

Pannlampa är bättre än tak/tältlampa. Den lyser där man vill och man kan enkelt ta med den när man går ut och kissar mitt i natten. Jag har själv en Black Diamond Storm pannlampa. Bra med ljus, väderskyddad och väger inte så mycket. Tror den kostar runt 500 kr.

Fast pannlampa suger när man bara vill ha lite ledljus för att klä på och av sig (framförallt när man ska av och på med tröja).

Jag såg nån lampa som fungerar som en vit uppblåsbar plastpåse (för att ge ett mjukt sken), en sån som man istället stoppar sin pannlampa i vore nog fiffigt.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Pannlampa är bättre än tak/tältlampa. Den lyser där man vill och man kan enkelt ta med den när man går ut och kissar mitt i natten. Jag har själv en Black Diamond Storm pannlampa. Bra med ljus, väderskyddad och väger inte så mycket. Tror den kostar runt 500 kr.
Med tanke på att den (sannolikt) inte kommer att användas så väldigt ofta, så känns det onödigt att lägga 500 :- på en dylikt. Finns det ingen annan variant med liknande egenskaper som de du räknar upp, men till ett lite mer " humant " pris ?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.