Taklampa för tält.

Behöver en taklampa till mitt HB Enan, så man ser vad man sysslar med, när jag väl fått upp tältet i höstmörkret.

Tar tacksamt emot förslag på lämplig lampa som kan fås över disk, innan jag sticker iväg (förhoppningsvis) nu på onsdag.

Spontant tänker jag på Naturkompaniet, men jag vill gärna slippa höra det där vanliga försäljningningssnacket, därför vänder jag mig till er erfarna forumister istället.

Enklaste pannlampan du hittar min väger 30g och kostade ca35kr eller extra batterier till din vanliga pannlampa. Snöre eller gummisnodd för att få upp den i taket.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag använder en Black Diamond Orbit Lantern, nöjd med den. Har sett att de även släppt en modell som heter Moji Lantern som kan vara ett alternativ?

Pannlampa är bättre än tak/tältlampa. Den lyser där man vill och man kan enkelt ta med den när man går ut och kissar mitt i natten. Jag har själv en Black Diamond Storm pannlampa. Bra med ljus, väderskyddad och väger inte så mycket. Tror den kostar runt 500 kr.

Fast pannlampa suger när man bara vill ha lite ledljus för att klä på och av sig (framförallt när man ska av och på med tröja).

Jag såg nån lampa som fungerar som en vit uppblåsbar plastpåse (för att ge ett mjukt sken), en sån som man istället stoppar sin pannlampa i vore nog fiffigt.

Pannlampa är bättre än tak/tältlampa. Den lyser där man vill och man kan enkelt ta med den när man går ut och kissar mitt i natten. Jag har själv en Black Diamond Storm pannlampa. Bra med ljus, väderskyddad och väger inte så mycket. Tror den kostar runt 500 kr.
Med tanke på att den (sannolikt) inte kommer att användas så väldigt ofta, så känns det onödigt att lägga 500 :- på en dylikt. Finns det ingen annan variant med liknande egenskaper som de du räknar upp, men till ett lite mer " humant " pris ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips