Tänkte göra eget vindskydd

Jag undrar var man får tag på "hörnhålen".

Tänkte göra ett pup-tent av två "dukar" och kommer behöva totalt 12stycken sånna ringar.

Tack på förhand!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag kan rekommendera www.shelby.fi som alltid levererat snabbt, korrekt och dessutom inte tvekar att ifrågasätta om de tycker att man beställt saker som inte fungerar ihop... Nej, jag jobbar inte där...

Jag ska ha den billigaste, mest lättviktiga, kompakta duken som finns(av de som faktiskt håller) mylar emergency space blanket.

Ska ha 6hål i varje, ska vara tre stycken har jag bestämt nu(golv också) och så gör jag en "triangel" av det, fast jag måste kolla längden för säkerhets skull, kanske behöver 8 eller 10 hål i varje.

Känns som ett bra system om de inte går sönder för lätt, man kan ha ett pup tent, eller ett golv, en sida och en brasa med en reflektor på andra sidan om brassan.

hejsan
undrar om inte den kommer att prassla i vinden en hel del ?
jag tycker att en vanlig prasselpressening är irriterande högljudd...;)

vänligen nils

För öljetter i så tunnt mtrl måste du ha förstärkningar innan du slår hål annars river öljetterna bara sönder ditt prassliga tak. Vikten du vinner på materialvalet äts snabbt upp av öljetterna.
Det finns andra linfästningar som är smarare, pingpongbollar och persiennlina är ett system som är lätt och funkis. Det finns plastbollar i leksaksaffärerna i halva pingisbollstorleken och de fungerar oxså.
Prassliga takt gör att sömngraden blir låg, välj ett tystare mtrl är rådet. Det finns dubbel byggplast med glasfibernät mellan, man gör undertak av det. Lätt. ljusgenomsläppligt och starkt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips