Tänkte göra eget vindskydd

Jag undrar var man får tag på "hörnhålen".

Tänkte göra ett pup-tent av två "dukar" och kommer behöva totalt 12stycken sånna ringar.

Tack på förhand!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag kan rekommendera www.shelby.fi som alltid levererat snabbt, korrekt och dessutom inte tvekar att ifrågasätta om de tycker att man beställt saker som inte fungerar ihop... Nej, jag jobbar inte där...

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag ska ha den billigaste, mest lättviktiga, kompakta duken som finns(av de som faktiskt håller) mylar emergency space blanket.

Ska ha 6hål i varje, ska vara tre stycken har jag bestämt nu(golv också) och så gör jag en "triangel" av det, fast jag måste kolla längden för säkerhets skull, kanske behöver 8 eller 10 hål i varje.

Känns som ett bra system om de inte går sönder för lätt, man kan ha ett pup tent, eller ett golv, en sida och en brasa med en reflektor på andra sidan om brassan.

hejsan
undrar om inte den kommer att prassla i vinden en hel del ?
jag tycker att en vanlig prasselpressening är irriterande högljudd...;)

vänligen nils

För öljetter i så tunnt mtrl måste du ha förstärkningar innan du slår hål annars river öljetterna bara sönder ditt prassliga tak. Vikten du vinner på materialvalet äts snabbt upp av öljetterna.
Det finns andra linfästningar som är smarare, pingpongbollar och persiennlina är ett system som är lätt och funkis. Det finns plastbollar i leksaksaffärerna i halva pingisbollstorleken och de fungerar oxså.
Prassliga takt gör att sömngraden blir låg, välj ett tystare mtrl är rådet. Det finns dubbel byggplast med glasfibernät mellan, man gör undertak av det. Lätt. ljusgenomsläppligt och starkt.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.