Tänkte bara...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Att använda ljus när man ljustrar för att locka till sig fisk är ju ingen nyhet precis. Men att firrarna kunde vara så här ljustokiga hade jag ingen aning om :)

Hahaha!!! Sjukt!! Vem hade trott en sån där fiskehistoria om det inte var filmat! :)

.... Påminner faktiskt om engång när jag fiskade röding för en 10år sedan.. fiskarna var helt vilda & bara flög överallt runtikring båten... hehe, nejdå! Men nåt sånt hade ju förstås varit skojigt! :)

öringen; sa:
.... lysa upp lite i vintermörkret med en liten film. Galnare firrar har jag sällan skådat :)

http://www.fazed.org/video/view/?id=138

Sitter fortfarande och skrattar trots att det är en stund sen jag såg filmen. Första gången jag ser någon sitta i en båt och försvara sig mot anfallande fisk. Om detta varit i sverige hade han säkert fällts för rovfiske och blivit av med båten, kameran och kepsen. Tack Staffan för detta
Roland

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips