Tänkte bara...

Att använda ljus när man ljustrar för att locka till sig fisk är ju ingen nyhet precis. Men att firrarna kunde vara så här ljustokiga hade jag ingen aning om :)

Hahaha!!! Sjukt!! Vem hade trott en sån där fiskehistoria om det inte var filmat! :)

.... Påminner faktiskt om engång när jag fiskade röding för en 10år sedan.. fiskarna var helt vilda & bara flög överallt runtikring båten... hehe, nejdå! Men nåt sånt hade ju förstås varit skojigt! :)

öringen; sa:
.... lysa upp lite i vintermörkret med en liten film. Galnare firrar har jag sällan skådat :)

http://www.fazed.org/video/view/?id=138

Sitter fortfarande och skrattar trots att det är en stund sen jag såg filmen. Första gången jag ser någon sitta i en båt och försvara sig mot anfallande fisk. Om detta varit i sverige hade han säkert fällts för rovfiske och blivit av med båten, kameran och kepsen. Tack Staffan för detta
Roland

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips