Tältval!?!

Öh, vad då...

...inga reklamationer på andra top of the line-tält? Frågan gällde väl servicegrad, eller hur Uffe?

Ser man vad flera skrivit om, så är det väl fråga om förslitningsskador, olyckshändelser, och det är väl minst sagt intressant att veta hur tillverkaren hanterar sådant. Om en söm är felsydd är det ju självklart att tillverkaren ska ta sitt produktansvar, men om du efter en tids användning får en skada vill du väl att produkten ska kunna lagas till vettigt pris, eller? Och hur många tillverkare ger då bra service?

mvh

Anders
 
Tältservice!?!

FJS90/91; sa:
Det e nog ingen som skall köpa ett tält utan tråden handlar om pris kontra service från leverantören... oifs så e 20% rabatt onekligen bra!!

Sätter man rubriken "Tältval!?!" skulle man ju kunna misstänka att vissa skulle kunna komma att tro att tråden handlar om typ... tältval. ;)
 
Hmmm...

FJS90/91; sa:
hrm.. Efter att länge ställt mig tveksam till att välja Hilleberg som tältleverantör då dom i mitt tycke ligger 2000:- över vad dom borde kosta i mitt tycke, men börjar jag undra efter den här tråden:

[ http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22198#post114043 ]

Det verkar onekligen som att Hilleberg har bra service.. Är det så att Hilleberg har mycket bättre service än sina konkurrenter och kan det i så fall motivera ett högre pris? Vad har ni för erfarenheter av service hos de olika leverantörerna?

Jag vet att vissa tillverkare ibland är outstanding på service så är det i min bransch, det finns en leverantör som lämnar alla bakom sig när det gäller en effektiv serviceorganisation.

Försök nu att vara objektiva och inte bara förblindade av era dyra tält...


:)

Under ett oväder sprack en av spolknapparna av nylon som håller fast hättan över ventilen på Unna-tältet (mitt tält var ca 1,5 år gammalt). Vid hemkomsten talade jag med Renate Hilleberg som bad mig skicka upp hättan. Ny hätta kom med vändande post och utan kostnad. Det var några år sedan men jag vill minnas att hättan skickades upp på måndag och att jag hade en ny före fredag samma vecka. Då låg HB i o f s fortfarande i SE, vet inte hur de löser sådant nu.

Hmmm, Patric B ställer frågor om HB, är detta en provokation för att få eventuella smyganvändare att krypa fram under stenen :) ?

/J
 
Re: Hmmm...

joru; sa:
Då låg HB i o f s fortfarande i SE, vet inte hur de löser sådant nu.

Hillebergs ligger väl fortfarande i Sverige, men tillverkar innertälten i Estland tror jag.
De hade iallafall all reparation på Frösön sist jag hade med dem att göra.

Men det var ju typ tre år sen så de kanske har ändrat nu. Nån som vet?
 
Re: Re: Hmmm...

Niclas; sa:
joru; sa:
Då låg HB i o f s fortfarande i SE, vet inte hur de löser sådant nu.

Hillebergs ligger väl fortfarande i Sverige, men tillverkar innertälten i Estland tror jag.
De hade iallafall all reparation på Frösön sist jag hade med dem att göra.

Men det var ju typ tre år sen så de kanske har ändrat nu. Nån som vet?

Hela produktionen ligger i Estland, åtminstone är det estniska sömmerskor som har signerat mina tält, både ytter och inner :).

Men om rep ligger i SE fortfarande så borde ju servicenivån vara oförändrad...

Mvh,

J
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.