Tältpinnar Y-peg Urberg vs Hilleberg

Nu har jag varit ute och campat i Finland med mina nya y-peg-pinnar, en liten fråga, ganska svåra att trycka ner med handen, de är ganska vassa om man jämför med mina böjda gamla vanliga tältpinnar, hur gör ni andra med y peg? Har med gummiklubba? Känns lite tungt att packa ner? eller letar ni upp lämplig sten och bankar ner dem? Annars är pinnarna perfekta, med en liten vridning längst ut på spetsen så de skruvar sig fint fast i underlaget. Tobias

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Brukar leta upp en sten men bankar inte med den utan använder den för att trycka ner spiken. Bankar man så blir det vassa grader på spiken, att trycka är skonsammare. Är det mycket sten så får man prova att lirka ner spiken.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
18 cm härdade stålspik fungerar väl, jag har svetsat brickor på mina så stannar snörena kvar.
Har franska plastskruvar som sitter väl i grus, lätta oxså.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips