Tältning i Kitteldalen, Kebnekaise ?

Hejsan !
Tänkte höra hur det är att tälta i Kitteldalen, efter västra leden upp till Kebnekaise sydtopp. Jag har gått där tre gånger tidigare och anmarschen därifrån är ju ganska kort.
Jag har sett en del tält där. Har någon tältat där och kan kommentera vattentillgång, om det är väldigt fuktigt där, underlag allmänt. Det såg rätt mossigt och blött ut på håll. Undrar, Mats Frank, Umeå

Untitled

Det borde vara ganska blött där just nu med tanke på vattensituationen i övrigt. Mycket mossa och sump fanns det där för två år sedan. Där det inte är sump är det lite blockigt.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Ont om plats

Min tjej och jag tältade där förra året. Hittade en bra för övrigt var det rätt blött. Men när du kommer upp till vänster så har du en skyddande sten men ge fan io den platesen 12/7 för då paxar jag den. Dock var det väldigt mycke vatten just då så det ska nog fixa sig. Men vi blev varnade för hård blåst men för oss var det bara dimma och fuktigt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips